AKG N700nc (Zilver, Zwart)

Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

AKG N700nc (Zilver, Zwart) Review

pictuner 10 april 2019, 151 views Product geleend

AKG N700nc (Zilver, Zwart)

Ik heb hem een tijdje mogen proberen en vergeleken met mijn huidige Samsung Level. Het geluid is absoluut beter en de Ambient mode is echt geniaal. Geen lawaai aan je hoofd maar wel kunnen praten. Verder is ie minder geschikt voor lang dragen door het model.

Pluspunten

• Geniale noicecancelling
  • Goed geluidbereik
  • Mooi ontwerp

Minpunten

• Zitcomfort

Hij wordt in een mooie gave verpakking en opbergbox geleverd (die allebei netjes opgeborgen zijn want die gebruik ik toch niet :D). Direct uitgepakt en geprobeerd wat er allemaal mogelijk is. De eerste ervaringen zijn positief: het geluid is erg zuiver en ook de Ambient Aware mode is ook geniaal waarmee je gewoon letterlijk de gesprekken mee kan luisteren, maar de ruis wel onderdrukt blijft. Het enige waar ik wel moeite mee heb is de besturing met de knopjes die je blind moet vinden achter je hoofd, daar heeft mijn huidige Samsung Level wel echt een groot voordeel doordat je gestures (gebaren) kan doen op de rechterschelp. In de dagen later wordt het wel steeds makkelijker, maar het overtuigd me nog niet echt. Op kantoor merk ik dat ik na een 3 uur wel last krijg van de band op mijn hoofd. Maar het aanpassen van het formaat van de band helpt redelijk, alleen begint ie op een gegeven moment te zweven boven mijn hoofd. Ook hier gebruik ik weer de Ambient mode die de ruis flink onderdrukt en toch zorgt dat ik gewoon aanspreekbaar ben voor collega's. Ik heb een brede muzieksmaak van punkrok, tot rap tot deephouse tot hardstyle. Het klinkt allemaal goed en vol. Wel heb ik inmiddels gemerkt dat er een limiter op het maximum geluid zit, daardoor 'duikt' het geluid in elkaar bij zware bassen. Voor de rest ben ik nog steeds erg gecharmeerd van de Ambient Aware modes. Druk op de knop en je kan toch meeluisteren, maar met de Ambient Aware aan hoor je helemaal geen omgeving meer. Daarnaast zat ik mij te bedenken dat het wel tof zou zijn als de app standaard wordt geleverd met een aantal equalizer opties. Laat vooral het zelf maken ook bestaan, maar vaak zijn de standaard presets goed genoeg. Helemaal omdat je ze kan afstemmen op de kwaliteit van de koptelefoon. Kortom, het is vooral wennen aan de nieuwe besturing en de limiter voelt voor mij als jammer. Daar in tegen is de bouwkwaliteit wel echt geniaal en ook de app erg fijn. Het is aan het eind van de rit wel echt een aanrader om te kopen.

Heb jij ook een AKG N700nc (Zilver, Zwart)?