LG WK7

Specificaties Mono-speaker met Bluetooth/WiFi - Bekijk alle specificaties

LG WK7 Review

shinken82 10 april 2019, 537 views Product gekocht

LG WK7

Leuk uitziende smart speaker van LG. Door de vorm denk je wel dat het 360 graden geluid afspeelt, maar helaas is dat niet het geval. Gelukkig levert de speaker wel een hele goede geluidskwaliteit.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Leuke vormgeving
  • Goede microfoons

Minpunten

• Geen ethernet aansluiting
  • Geen Apple Airplay

Muziekweergave Score: 5

Google assistant werkt goed en hoort je heel makkelijk. Je hoeft niet hard te praten. Je met de assistent kan je allerlei taken laten uitvoeren, zoals het afspelen van muziek. Je zegt bijv. "Speel muziek af" en de speaker speelt muziek af van Spotify, Google music etc. Apple music werkt (nog) niet helaas.

Als je al wat smart apparaten hebt in huis dan kan je dat laten koppelen aan de Google assistant app en kan je die apparaten ook besturen via de speaker.
Ik heb Philips hue lampen. Je kan ze aan een uit laten zetten met commando's of zelfs van kleur laten veranderen. Heel handig dat je de hue app niet meer hoeft te gebruiken.
Zo heb je nog veel meer apparaten die je kan koppelen aan de speaker /Google assistent app, zoals smartlocks, ip cameras etc.
Een hele leuke en goede functie zijn routines die je kan instellen. Je komt bijv. na het werken thuis en je zegt "ik ben thuis". De speaker hoort dat een zet de lichten aan, speelt het nieuws af en zet de temperatuur op 21 graden.
Als je niet wil dat de speaker luistert is er een fysieke knopje achter de speaker die je kan indrukken. De speaker word dan gemute.

Er zijn helaas ook wat nadelen tov. Van andere smart speakers zoals bijv. de Sonos one. De LG speaker heeft geen Apple Airplay en kan niet verbonden worden met een ethernet kabel, dus moet de speaker verbonden worden met wifi. Je moet dus ervoor zorgen dat je een goede wifi ontvangst heb op het plek waar je de speaker gaat neerzetten.

Samengevat vind ik de LG WK7 een hele goede smart speaker met goede geluidskwaliteit, maar mist een aantal aansluit mogelijkheden vergeleken met de populaire Sonos One speaker.

Heb jij ook een LG WK7?

Ik vind het een beetje verdacht, dat ik maar liefst 20 nieuwe reviews zie over hetzelfde product, en dan ook nog eens van veel leden die zich vandaag hebben aangemeld op Tweakers.

Moeten we geloven dat jullie allemaal het product hebben gekocht?

Dit lijkt wel een marketing stunt/ review met embargo tot vandaag.

@depinker @wsl107 @Arjoes @meule2459 @shinken82 @crankthisup @ASNNetworks @Thomas3700 @Jhitm9109 @davidgabay @Keysaler @Druffios @ikbenTeegan @Lakielaker @Poll56 @Idzen400 @Driesbic @Jubelteentje @Bart van H @Pon_Max

[Reactie gewijzigd door Greatsword op 10 april 2019 15:49]

Was een winactie, maar de reviews hoefden niet positief te zijn. Gewoon eerlijke meningen :)
Zou je in onderstaande link willen melden wat dat voor winactie was, https://gathering.tweaker...message/58532066#58532066
Het liefst een beetje uitgebreid, dat wordt bij Tweakers erg op prijs gesteld ;)
Ik kan niet voor de anderen spreken, maar ik heb het product inmiddels een maand geleden (zelf) gekocht en ben nog lekker aan het spelen en veel aan het ontdekken met de LG WK7. De vele reviews verbazen mij niet. Het gebeurt vaker dat aanbieders en winkeliers acties organiseren en vragen een review te plaatsen op tweakers.net of andere sites voor korting, (kans op) prijzen en dergelijke.

[Reactie gewijzigd door Arjoes op 10 april 2019 15:59]

En hoe weet jij dat ik /wij het niet gekocht hebben? Moet je tegenwoordig ook een factuur uploaden?
Was inderdaad een winactie voor mensen die de speaker gekocht hadden via de bewuste site..
Dus moet je inderdaad geloven dat we allemaal het product gekocht hebben..

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Gamescom 2019