Nexus NX-9003 SFB, 300W (ATX 2.01) Review

tomvl 2 augustus 2006, 961 views

Nexus NX-9003 SFB, 300W (ATX 2.01)

Pluspunten

• Goede prijs
  • Stil

Minpunten

• Maar 350 Watt
  • Fan PSU stijgt op bij starten ervan
  • 0Als fan draait is die verre van stil

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 3
De voeding waarover deze review gaat is 350 W, en geen 300W. Ik heb gekozen voor deze voeding omdat het mij een goede voeding leek, omdat deze semi-passief is, en dus als je weinig doet op je pc hij stil is en als je druk bezig bent de fan ook bezig gaat.

De voeding zelf

De voeding heeft 2 fan aansluitingen, die boven de 30 graden aangaan, en des te warmer de pc, des te harder de fans blazen. Verder heeft de voeding een temperatuursensor, die je op een plek in je kast kan hangen. Voeding werd geleverd in een stevige doos. Kabels bij elkaar gebonden door een elastiekje. Aansluiten van de voeding is natuurlijk geen probleem.

Geluid

Na montage de pc gestart. Luisteren.....ik hoor niks. Toen een paar minuten met de pc gewerkt en toen steeg er ineens een vliegtuig op. Dit was van korte duur, maar is meteen wel een groot nadeel. Als de voeding fan aangaat stijgt deze meteen op, en gaat daarna zacht draaien (zowat onhoorbaar), maar het opstijgen is vervelend. Als je de pc 's nachts aanlaat is het dus aan te raden dat de fan van de voeding niet aangaat, door de koeling in je kast optimaal te houden. De case-fan, die de voeding ook aanstuurt, hoor je niet wanneer deze start, dit verbaast mij, waarom deze dan niet en de voeding wel? Dit is wel een verbeterpunt voor Nexus.

Verder tevreden over de voeding, niks hoorbaar wanneer de fan's uitstaan, en wanneer ze aanstaan een zacht briesje.

Update: augustus 2006

Ik erger me rot als de fan aanstaat, zeker met dat warme weer, hij gaat gewoon niet meer uit. En echt, een herrie vind ik het,

Heb jij ook een Nexus NX-9003 SFB, 300W (ATX 2.01)?