HTC Hero Wit Review

Ingrid89 13 mei 2010, laatste update op 13 mei 2010, 1.179 views

HTC Hero Wit

Pluspunten

• Design
  • Android

Minpunten

• Batterijduur
  • Behulzing

De HTC hero is een goede telefoon, de telefoon ligt lekker in je hand en zit ook goed in je broekzak. De grote minpunten eraan zijn, de kwaliteit van de behulzing en de batterijduur.
De telefoon is een aantal keren goed gevallen, dit zie je ook duidelijk terug aan het uiterlijk van de telefoon (mijn vorige telefoons waren hier beter tegen bestand). De beschadigingen aan de telefoon zijn vooral te zijn aan de hoeken van de telefoon. Deze zijn goed bekrast. Ik weet niet exact uit wat voor materiaal het grijzige gedeelte is gemaakt. De achterkant van de telefoon (het plastic klepje) heeft ook al de behoorlijke krassen.
Jammer, maar zoals ik zei ik heb hem redelijk vaak laten vallen, afgezien van de beschadigingen aan de buitenkant, functioneert hij nog prima.
MIjn vorige telefoons (HTC touch cruise - Samsung i600) waren beter bestand tegen het vallen, hier zag je aan de buitenkant nagenoeg niets van.

De batterij duur van de telefoon valt ook tegen, het ligt natuurlijk ook aan het gebruik ervan. Maar meer dan 1,5 dagen zit er bij mij niet in.
Update: na het schrijven deze ROM heb ik een Bluetooth Carkit geplaatst in mijn auto (Parrot MKi9200). De ROM die ik destijds op mijn telefoon had staan (custom rom aHero android 2.1) was niet in staat om bluetooth te bellen. Na vele lezen en testen ben ik tot de conclusie gekomen dat er momenteel nog geen android 2.1 rom voor de Hero beschikbaar is die bluetooth kan bellen. Ik heb daarom ook maar besloten om er weer een andere rom op te zetten, de kimera 1.7 (draait android 1.5). Deze ROM is wel in staat om Bluetooth te bellen Ún de batterijduur is aanzienlijk verbeterd.
Hij houdt het nu wel 3 dagen vol, een sterke verbetering tov de vorige ROM.

Het grote pluspunt aan deze telefoon is Android. (dat is natuurlijk geen reden om specifiek deze telefoon te kopen, maar toch). Het werkt goed, het is snel, duidelijk. Mijn voorgaande telefoons draaiden op WM. Ik ben dan ook aangenaam verrast door Android. Het grootste pluspunt van Android is dat het snel werkt. Het is eenvoudig te bedienen, ook voor mensen die er niet veel verstand van hebben en het is duidelijk. Verder vind ik het een groot pluspunt dat er veel applicaties voor te downloaden zijn. Ook veel gratis applicaties, helaas is er de laatste tijd in meer mate een advertentie explosie. Bij veel gratis applicaties zijn voortaan advertenties te zien, deze zijn wel te halen, maar je raadt het al, daarvoor moet je betalen.

Voor navigatie is de telefoon ook zeer goed te gebruiken (gebruik nu google maps nav, zeer over te spreken).
Groot, duidelijk scherm waarop alles goed is af te lezen. Een groot voordelen aan google maps vind ik dat het gratis is (jup, een echte Hollander). Verder vind ik het een groot voordeel dat het eenvoudig is om plaatsen te vinden. vb. je typt in "pizza" en hij laat een overzicht van de dichtstbijzijnde locaties zijn waar pizza te halen is.
Google maps heeft ook de mogelijkheid om satelliet foto's te zien. Dit zijn de foto's die altijd te zijn in google maps. Het is ook mogelijk om te navigeren in Google Streetview, dit werkt echter nog niet helemaal goed. De blauwe rij-lijn loopt nogal eens verkeerd. Bij het "gewoon" navigeren zie je bij het bereiken van de bestemming de Google Street View foto.

• Parrot mki9200

Heb jij ook een HTC Hero Wit?

Reviews door de redactie

Oh?
Van welk materiaal is de behuizing gemaakt dan?
Waar gaat deze kapot dan?
Welke telefoons die je hiervoor had waren er beter tegen bestand dan?
Hoe maak je in die anderhalve dag gebruik van je telefoon dan?
Waarom is Android het grote pluspunt?
Waarom voer je een argument aan, ontkracht je die, maar toch..?
Welke apps heb je, wat vind je van het aanbod en zijn ze nuttig?
Waarom ben je zeer te spreken over Google Maps en welke voordelen heeft het tegenover andere navigatie software?

Dat is een leuk lijstje om te beantwoorden lijkt me.
Zoals kavish het al zegt, dit mag wel wat uitgebreider.

Het leuke van meerdere reviews over hetzelfde product ligt 'em in de gebruiker. Zijnde het een student, gadgetfreak, tweaker of businessman. In iedere (goede) review wordt het product dan vanuit verschillende aspecten bekeken en wordt dan beoordeeld of het product wel of niet geschikt is voor die gebruiker.

Van die paar woordjes die ik hier nu lees wordt ik niet veel wijzer. Ik weet niet wat je van je Hero wil, of 'ie z'n werk goed en probleemloos doet, welke accessoires er bij zitten, etc.

Succes met het updaten van je review, mocht je dat van plan zijn :)