Sennheiser HD 4.50 BTNC (Zilver, Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 4.50 BTNC (Zilver, Zwart) Review

GerkeP 27 maart 2019, laatste update op 17 juni 2019, 344 views Product gekocht

Sennheiser HD 4.50 BTNC (Zilver, Zwart)

Op zoek naar een Koptelefoon met NC vanwege kantoortuin en omgevingslawaai. Omdat ik relatief grote oren heb en een groot hoofd, was voor mij draagcomfort zeer belangrijk, alsmede de prijs. Alle mogelijke koptelefoons gepast en getest en de Sennheiser was qua comfort het prettigste.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Geluid
  • NC

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Niet geschikt voor grote hoofden

Na een jaar gebruik blijkt aan de rechetrkant het plastic waar het schuifmechanisme in zit gebarsten. Ik gebruik de koptelefoon alleen op het werk en berg deze altijd op in de hoes, waarna deze in de kluis wordt opgeborgen.
Ondanks dat ik zuinig ben op mijn spullen is dit toch gebeurt.
Gekocht bij Mediamarkt en die vinden dit geen garantie maar normale slijtage.
Laatste keer dat ik iets gekocht heb bij Mediamarkt.
Sennheiser geeft aan dat ik het via MM moet regelen.

Inmiddels is duidelijk dat in mijn geval mijn grote hoofd de oorzaak is. Kennelijk mag de hoofdtelefoon niet te veel onder spanning staan als je deze op hebt. Koptelefoon is niet geschikt voor mensen met een groot hoofd volgens Sennheiser.

Jammer van het geld, maar duidelijk dat Sennheiser en MediaMarkt geen oplossing willen bieden.

Ik heb de koptelefoon vervangen door een Teufel Real Blue BNC.

Heb jij ook een Sennheiser HD 4.50 BTNC (Zilver, Zwart)?