Samsung SyncMaster 204T (20", 16ms, D-Sub/DVI-D, Zilver) Review

iTec 8 februari 2006, 1.486 views

Samsung SyncMaster 204T (20", 16ms, D-Sub/DVI-D, Zilver)

Pluspunten

• Geen/Zeer weinig Ghosting
  • Kleurechtheid
  • Resolutie (1600X1200)
  • Stevig/Stabiel

Minpunten

• Voet (maar dit persoonlijk)
  • Ruimte op je bureau ;-) (Grapje natuurlijk)

Sinds afgelopen vrijdag heb ik mijn 2 x 204Ts TFTtjes binnen, mijn eerste woorden...wat een scherm!!! Ik zal even kort toelichten wat tot nu toe mijn ervaringen zijn, en zal daarbij constant over 1 scherm praten omdat ze echt indentiek zijn, geen dooie pixels, kleurweergave exact allemaal hetzelfde.

Featureset

Nadat ik de schermen uitgepakt had heb ik ze gelijk even goed onderzocht naar alle mogelijkheden, er zitten een aantal zeer mooie features op namelijk PIP (Picture in Picture), Pivot (schermpje draaien om b.v. PDF of Word documenten te lezen), DVI en VGA aansluiting, Het kabelmanagement is nou niet het meest mooie systeem maar het is prima genoeg om de kabels goed bij elkaar te leggen zodat het enigzins netjes erbij ligt :)

Kleurweergave

Ik heb voordat ik dit scherm kocht 2 19 inch Samsung 913N TFT's gehad, de kleuren daarvan vond ik persoonlijk niet echt fantastisch (TN Paneel dus 16.2miljoen kleuren in plaats van 16.7), verders destijds heel tevreden over de schermen, helaas zijn ze enige tijd na aankoop (maandje) uit me huis gestolen. Vandaar dat ik opzoek ging naar nieuwe schermen die dit keer ook een goede kleurweergave hadden en geschikt voor gamen waren , waar we bij het volgende komen...

Ghosting

Aangezien ik in clanverband 1 spel speel (BF2) was het dus voor mij van belang dat ik scherm zou hebben waarbij de ghosting op zo'n resolutie (1600X1200) minimaal tot geen moest zijn. Tot nu heb ik nauwelijks ghosting kunnen opmerken, het viel me alleen ietsjes op toen ik dicht bij het scherm ging kijken en op rode kleuren ging letten (aangezien je die mijn inziens het snelste opmerkt).

Pixeldefecten

Hier zal ik vrij kort over zijn, op beide schermen tot nu toe 1 week full use geen pixeldefecten ondekt. Maar daar staat Samsung om bekend, weinig pixeldefecten, goede kwaliteit.

Bouw & Afwerking

Het is een zware monitor, met een hele degelijke voet (niet de mooiste, maar dat is persoonlijke smaak en woog niet af tegen de rest), de randen vind ik mooi afgewerkt, lekker smal wat voor mij met 2 van deze jongens goed uitkomt.

Vormgeving

Kort en krachtig gezegd : Niet het mooiste scherm, maar zeker wel een genot om naar te kijken, maar ook dit is natuurlijk een persoonlijke smaak.

Dit is altijd moeilijk te beschrijven, dus zal het van mij kant beschrijven. Ik vind de prijs/presatie uitmuntend aangezien je voor ~500 euro een 20inch scherm met een mooie resolutie (1600X1200) hebt en kwa kleuren superieur is en daarnaast ook niet geheel onbelangrijk zeer geschikt voor gamen.

Heb jij ook een Samsung SyncMaster 204T (20", 16ms, D-Sub/DVI-D, Zilver)?

wat mij nu niet duidelijk wordt: zitten er nu naast de vga/dvi nog meer aansluitingen op? Op GoT wordt dit wel tussen neus en lippen door vermeld, maar ik kan het nergens vinden bij de specs op de Samsung site. Ook hier staat het niet concreet, alleen PiP wordt vermeld!?
Wie kan hier duidelijkheid over scheppen? :?
Even zoeken naar de manual had je direct het antwoord op kunnen leveren:

DVI IN (Source List : Digital)
RGB IN (Source List : Analog)
VIDEO (Source List : Video)
S-VIDEO (Source List : S-Video)