Specificaties Actie, Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Metro 2033, PC (Windows) Review

Generation Kill 26 april 2010, laatste update op 5 mei 2010, 1.203 views

Metro 2033, PC (Windows)

Pluspunten

• gameplay
  • prijs
  • originaliteit

Minpunten

• bug met uitleg console
  • error met instaleren

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Instaleren
In het begin ging dit nogal moeizaam, ik kreeg constant de error : X3DAudio1_7.dll.
Deze error is te fixen door de DX9 te instaleren die op de DVD staat.
Als hij het daarna nog niet doet moet je de DVD verkennen en dan 1 voor 1 instaleren dus ook de Nvidia physx en het hele rateplan.

Gameplay:
De gameplay is erg goed als ik het zelf mag zeggen. Er zijn nieuwe elementen die je normaal niet ziet.
De meeste 'nucleaire ramp' games hebben gemuteerde mensen/dieren en mislukte projecten. In deze knal je ze niet alleen af maar krijg je vanaf het begin af aan met ze te maken en leer je ze ook kennen naar mate je veder komt. De meeste games spelen zich ook een lange tijd af nadat het is gebeurt, deze game lijkt het wel of het 'pas' 20 jaar geleden is en als eerst komt de mens onderaan de voedselketen.
Ook zoals er in de game word gezegd 'survival of the fitest'. Veder speelt het lekker weg en is de storyline ook erg pakkend. Je begint eigenlijk bijna aan het einde, hierdoor kan je gelijk even van de goede wapen genieten en kom je meteen in de actie. Hierna wordt alles netjes stap voor stap uitgelegd

Beeld
Mooi spel, voor deze tijd ligt hij zeker niet onder de lat en zul je hem na 3 jaar ook nog mooi vinden.
Je hebt echter wel een sterke videokaart nodig heb ik gemerkt. Soms kan hij wel zwaar zijn ivm giftige dampen aka rook die altijd al erg zwaar valt. (ik gebruik de HD4890 OC op 925/1020) en die heeft er af en toe moeite mee.

Geluid
Wanneer er spanning is dan hoort je het ook in de muziek. Nu heb ik dan ook met de Vocals of Russisch gespeeld en de ondertiteling op Engels voor het gevoel maar het geluid had bijna niet beter kunnen worden toegepast.

Besturing
makkelijk naar je eigen smaak in te richten, geen moeilijke menu's waar je doorheen moet worstelen.
De besturing is wel makkelijk onder de knie te krijgen ook al zitten er sommige features in die niet in alle FPS zitten zoals de oplader voor zaklamp en nachtkijker. Deze wennen echter snel genoeg en er is ook uitleg in-game* (*=zie Kwaliteit & Stabiliteit)

Prestaties
De prestaties had beter gekund maar veel heb ik er niet van gemerkt, want je speelt er zo doorheen.
Het vergt wel meer van je Hardware dan Call of Duty modern warfare 2(speel beiden op max 1680x1050)

Replaywaarde
Als het hebt gespeeld ben je er wel doorheen, de storyline is redelijk kort maar is dan ook erg goed.
Dat heeft wel een nadeel dat je het meeste onthoud en dus niet echt geneigd bent om dan nog een te gaan spelen.

Kwaliteit & stabiliteit
Er zit wel 1 mispunt in het spel, als er een box open waarin staat dat je met bijvoorbeeld SPACE moet springen dat ik dan een enorme frame drop had waardoor het bijna onspeelbaar werd op dat moment.
Dit probleem zal vast wel verholpen worden met een patch, dus eerst patchen en daarna spelen.

Voor deze prijs(35) kan je de game gewoon niet laten liggen. Als je genoeg geld hebt, en een FPS game zoek met een ramp scenario tintje dan moet je gewoon nu naar de winkel gaan of online bestellen.

Voor Screenshots :
http://yfrog.com/esmetro203320100426202058p Grotere bevat fouten of rare manier

Tips zijn welcom aangezien dit 1 van mijn eerst revieuws is

Heb jij ook een Metro 2033, PC (Windows)?

Reviews door de redactie

Ik hoop dat dit spel gebruik maakt van Crossfire. Want mijn HD5870 kan dit spel op Very High DX11 dus echt niet aan. 24-30FPS.

Maar jah, dan ziet het er ook wel heel erg strak uit. Storyline is goed, maar ik had ook niet anders verwacht van de makers van de S.T.A.L.K.E.R genre :D
Prima review, heb alleen zelf geen problemen gehad met framedrops of wat dan ook. Ik speelde het spel op een ATI 3870 en had de grafics aardig hoog staan.
mooie review.
DE game ziet er prachtig uit alleen is het verhaal wat minder in mijn ogen.
Knappe review. Ik heb de laatste tijd toch slechte gezien, en die mensen zijn dan ook nog eens ouder... |:(