Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty) Review

Generation Kill 26 april 2010, laatste update op 12 december 2010, 1.668 views

Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• LCD scherm
  • Vormgeving
  • Maco's
  • Kwaliteit (je betaal voor wat je krijgt)

Minpunten

• Prijs (niet zo heel erg)

Ergonomie:
Hiervoor had ik een standaard HP toetsenbord en legde ik deze altijd op mij benen om de goeie hoek te kunnen berijken want die pootjes klapten altijd dubbel.
Bij dit toetsenbord staan de pootjes onder een groot genoegen hoek en is het bijna onmogelijk om deze weer in te laten klappen zonder dat je het bedoelt. Veder gebruik ik het verleng stuk aan de voorkant omdat je daar lekker je polsen op neer kan leggen en anders je je polsen zo van 'hoog' naar laag gaan.
Veder is het nog even wennen met de G toetsen omdat je er dan een stuk aan de zijkant er bij hebt en dan gewend bent de toetsen ergens anders zitten, dit heb je echter wel snel onder de knie en mag je niet tegenhouden.

Functionaliteit :
Dit is echt het meest uitgebreide toetsenbord wat ik heb gezien en gehad.
De belangrijkste punten:

-LED onder toetsenbord
-LCD Scherm
-Macro's
-'Media' gedeelte
-Game knop/windows knop
-LED/Display uit knop.

LED onder toetsenbord:
Hier kan ik heel kort over zijn, gewoon makkelijk instellen met de driver er van in alle kleuren van de regenboog. (en meer)

LCD Scherm:
GE WEL DIG, dat is het. Je kan tijdens het gamen kijken of je mail hebt, hoe laat het is, nieuwe checken, Film kijken(wie dat ook doet) , diashow kijken, youtube kijken en ook nog nieuwe macro's maken.
Veder kan je ook nog zien hoeveel je van je RAM en CPU gebruikt. bij mij zijn dit 4 metertjes. (vraag me af wat ze gaan doen met 8 cores :S) De enige functie die ik mis is een temperatuur status monitor,
maar zo'n grote ramp is dat niet, hiervoor zal vast wel een app zijn.

Macro's:
Kan je ook sneltoetsen van maken, ik gebruik het vooral voor e-mail (tja, lange email adres) en onbelangrijke wachtwoorden.
Wat belangrijker is is dat je ook acties in kan stellen voor bijv: Linkermuisknop omlaag; linkermuisknop omhoog; Vertraging 0,001 seconde. Als je dit doet kan je heel snel schieten/klikken als je game dat ondersteunt. Zo werkt het wel met CoD 5, 6 en Cs:s maar weer niet met de Battlefield series.

'Media' gedeelte:
Vrij klein gedeelte wat elk 'duurder toetsenbord wel heeft een soortgelijk gedeelte.
Ik doe even van links naar rechts: Play/Pause ; Stop ; Vorige ; Volgende Onder de Play/Pause zit de Mute knop en daarnaast een scroller voor het geluid.

Game knop/windows knop:
Ook heel simpel maar ook erg handig, als je deze naar rechts schuift schakel hij de windows toets uit ( tussen de Ctrl en de alt). Erg handig als je net moet defusen in CoD of iets dergelijks, en erg veel kruipt om ongezien te blijven.

LED/Display uit knop:
Zet alle led'jes onder het toetsenbord uit en ook het LCD scherm, erg interessant vind ik het niet maar als je gaat film kijken kan ik wel begrijpen dat het storend kan zijn. Ze hebben dus overal aan gedacht.

Precisie
Niet echt opgelet, geen toetsen die blijven hangen en elke toets niet te hard of te zacht, verder geen commentaar.

Vormgeving:
Komt precies overeen zoals de foto alleen moet je wel kijken op het nou met of zonder verlengstuk is enkel en alleen voor het idee. Veder kunnen smaken verschillen. Het enige wat me opviel was dat hij kleiner was dan ik had verwacht.

Bouwkwaliteit:
Ook goed voor zover ik weet, heb hem gelukkig niet laten vallen. De kabels zijn wel lekker dik en sterk maar niet te stug.

Drivers en ondersteuning
Simpel 1,2,3 je installeerd/update doet toetsenbord in de USB en klaar is ~[vul naam in].

ik had hem met een aanbieding bij informatique, had net de laatste en anders moet hij uit het hoofdkantoor/ voorraad centrum komen. het toetsenbord is het geld zeker wel waard zodra je alle opties onder controle hebt en makkelijk gebruikt .

Conclusie:
Dit toetsenbord is een aanvullen op ieder arsenaal van een gamer, het geeft je net dat beetje extra wat je nodig hebt. Veder is het ook geschikt voor kantoor met al die macro's maar dan kan je beter de G11 of G15 nemen.

Bij deze de afbeeldingen.
Had alleen geen statief dus het gevolg is dat de foto een beetje bewogen zijn ivm sluitingstijd.
Heb wel niet bewogen foto's maar die zijn met flits en dan zie je de led niet.
Ik zet beiden er evengoed op.

http://img442.imageshack.us/i/dscn0388p.jpg/ Groene LED
http://img215.imageshack.us/i/dscn0387j.jpg/ Groene LED bovenaanzicht links
http://img687.imageshack.us/i/dscn0386v.jpg/ Groene LED bovenaanzicht midden/rechts
http://img210.imageshack.us/i/dscn0385a.jpg/ Groene LED bovenaanzicht rechts
http://img59.imageshack.us/i/dscn0384b.jpg/ LCD Scherm met klok functie aan
http://img401.imageshack.us/i/dscn0382x.jpg/ Rode/Oranje led MINDER BEWOGEN
http://img33.imageshack.us/i/dscn0379c.jpg/ Groene LED MINDER BEWOGEN!!
http://img408.imageshack.us/i/dscn0378d.jpg/ Blauwe LED
http://img249.imageshack.us/i/dscn0377j.jpg/ MET FLITS!!!
http://img39.imageshack.us/i/dscn0381x.jpg/ MET FLITS!!!
http://img51.imageshack.us/i/dscn0380p.jpg/ USB PORTEN

Graag tips aangezien dit mijn eerste review is

Heb jij ook een Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)?

Goede review, je zegt 1 keer USD terwijl je USB bedoelt...

Leest lekker weg en geen woord teveel!
Overigens is dit bij de drivers en ondersteuning om zijn statement even iets duidelijker te maken :).
Mooie review, mis alleen een paar plaatjes tussendoor ;)
komen nog als me pa zijn camera geeft. Dan zijn het ook gelijk mooie plaatjes van 10MP

Edit zie net dat het dat niet helemaal ondersteunt, dan zal ik maar linkjes moeten plaatsen ;) en de verkleinde versie hier zetten.

[Reactie gewijzigd door Generation Kill op 26 april 2010 19:32]

Ik heb de G15V2. met mijn i7 heb ik gewoon 1 balk die het cpu gebruik toont. Ik weet nie hoe de G19 dat weergeeft. Mijn G9 is wel aan vervanging toe iemand suggesties???? :*)
Op de G19 lijkt het een toerenteller (die het gebruik van de cores samen meet,dus niet afzonderlijk,daar gebruik ik coretemp voor die laat temp en gebruik zien van de cores)
Nette review. :). To the point denk ik.
Ik heb de G15 en de G15V2, heb eigenlijk geen ander(e) nodig,maar jouw review laat me wellicht weer onnodig geld uitgeven. Foei, waarom deed je nou deze review. ?! :+
Een mooie review heb je geschreven.
Ik gebruik zelf nog de G15 maar de G19 is erg interrestant.
Vooral in combinatie met een G9 muis. Zo kan je afentoe van kleuren wisselen haha ;)

Soms wissel ik zelf tussen mij G15v1 en G15v2 toetsenboard geen idee waarom :P
beetje zo nerdje die kickt op mooi apparatuur.

@hc-gamer. wat dacht je van een logitech G9x of Logitech G500 ?
Nette review,dit toetsenbord is gewoon top al gebruik ik zelf (na 4-5 maand) de G toetsen nog steeds niet tijdens gamen lol
ik ook niet echt tijden het gamen maar voor 1 enkel ding wel : Jailbreak op Css voor stukken tekst en veder voor inlog namen en IP adressen
" (vraag me af wat ze gaan doen met 8 cores )"

Dan krijg je gewoon 1 grote meter |:(