Nest Hello - zonder installatie

Specificaties Deurbel - Bekijk alle specificaties

Nest Hello - zonder installatie Review

MarcoL1978 18 maart 2019, 2.046 views Product gekocht

Nest Hello - zonder installatie

Mooie deurbel met te veel ongebruikte mogelijkheden

Pluspunten

• Camera kwaliteit
  • Snelheid
  • Bouw kwaliteit

Minpunten

• veel valse meldingen
  • slechte integratie met home

Kwaliteit Score: 4
Nest Hello, de niet zo slimme deurbel.

Het installeren van de deurbel is niet anders dan bij de andere reviews, flink puzzelen en googlen als je geen oude installatie gaat vervangen. Om de een of andere reden heeft Google besloten om deze situatie niet te beschrijven.Na veel googlen toch gevonden op hun community, gewoon 1 op 1 aansluiten, en dit werkt (de link kan ik nu ook niet meer terug vinden).

De bouw kwaliteit is goed, beelden zijn duidelijk, binnen 2 seconde heb ik beeld via de app, probleemloos gekoppeld aan google home, hier niets over te klagen.

Echter valt het hele "slimme" gedeelte flink tegen.

De Hello kijkt voor een deel uit op de openbare weg, door de fisheye lens is het onmogelijk om bij de overburen naar binnen te kijken maar als er een auto voorlangs rijd ziet hij deze beweging wel. Zonder Nest aware abonnement kan ik dus de "motion allert" niet aanzetten. Deze kan je zonder abbo niet beperken en gilt dus om alles en iedereen. Personen die op straat lopen zijn te klein en ziet hij wel als beweging maar niet als person. De alert werkt dus wel op deze laatste.
De "sound alert" reageert ook op wind en is dus vrijwel onbruikbaar.

Ik heb een maand gratis aware aangevraagd (hier moet je wel zelf achteraan bij support en kunnen ze weigeren als ze denken dat je de openbare weg ziet) om zones in te kunnen stellen zodat het aantal valse meldingen af zou nemen, maar helaas. Zelfs met de beweging beperkt tot 1 meter voor de deur worden er nog steeds allerts gegeven bij regen, autolichten die door de tuin schijnen, een nachtvlinder, wiebelende planten in de wind etc. Deze staat dus uit om niet de hele nacht wakker gepiept te worden door mijn telefoon. Ook krijg ik telkens een melding als ik zelf het huis uit ga, of thuis kom je kan de melding niet obv van (bekende) gezichtsherkenning uit sluiten.

De sensoren zijn dus voor mijn situatie te gevoelig afgesteld en dit is helaas niet aan te passen. Een bewegingsmelding die pas na 10 seconde beweging af zou gaan zou al helpen.

De integratie met google home werkt half, als er wordt aangebeld krijg ik de gesproken melding dat er is aangebeld door iemand. Helaas wordt de gezichtsherkening niet gebruikt en zenden mijn twee google homes het bericht niet tegelijk uit. Omdat het spraak volume niet separaat aangepast kan worden zijn ze in de tuin of op de bevenverdiepingen niet te horen, het is ook niet mogelijk om een ander herkenbaar geluid af te laten spelen.
Je hebt dus toch een aparte deurbel nodig, heel veel google home's of altijd je telefoon bij je houden.

Conclusie, het is een mooie goedwerkende deurbel, met veel Smart mogelijkheden die helaas nog niet gebruikt (kunnen) worden.

Heb jij ook een Nest Hello - zonder installatie?

Hallo, ik beveel dit product aan https://www.coolblue.nl/product/822873/ezviz-db1.html

1. GEEN abonnement vereist om alle productfuncties te gebruiken
2. Zeer goede beeldkwaliteit van 3 megapixels
3. U kunt de alarmgevoeligheid aanpassen
4. Je kunt alarm zoe aanpassen
Leuk dat je roept geen abonnement maar is die nest zonder abonoment niet uitgebreider zelfs?
wat bedoelt u? zonder abonnement maakt het eenvoudiger voor gebruikers.
Ik zeg wat wordt er eenvoudiger van als die bel wat jij aanwijst al die abonoment functies niet heeft?
Ik zeg ook dat nest door bel ook zonder abonnement werkt en is het niet verplicht 1 te nemen.
Goed punt, maar ik wacht op de Netatmo doorbell: https://www.netatmo.com/en-eu/security/doorbell

Ook geen abo vereist, geen Google product en goede integratie met Apple homekit!
Gents... Is een van deze bellen ONVIF compatible?
Lijkt mij niet. Het hele idee is een abonnement voor het opslaan van de video.
En @MarcoL1978 op de site van NEST staan heel duidelijke video's hoe aan te sluiten in oude en nieuwe situatie.

Ook de opmerking "Je hebt dus toch een aparte deurbel nodig" lijkt mij ook overbodig na dit op de site van NEST te vinden.

Installatie en compatibiliteit
Voor de Nest Hello heb je een bedrade deurbel, een bel en de juiste transformator nodig. Kijk of je huis geschikt is >

Verder handige tips over de gevoeligheid. Ik ga hem morgen ophangen en zal letten op de kijkhoek.

[Reactie gewijzigd door frankhan op 21 maart 2019 19:08]

Ik heb deze video's niet kunnen vinden, gelukkig zijn ze er dan wel.

Als alternatief/aanvulling voor de aparte deurbel kan je je Google Home gebruiken, je zou dus geen deurbel nodig hoeven hebben en dit is technisch ook helemaal niet nodig.
Je loopt dan dus wel tegen het nadeel aan dat je de volume setting niet kan overrulen/apart kan instellen voor de mededeling dat er is aangebeld. In mijn specifieke situatie is dat lastig, heb je een kleiner huis of meerdere google home's dan hoeft dat geen probleem te zijn.

Deze tekst bij Nest is dus niet volledig correct.
EZVIZ DB1 is geen ONVIF maar heeft een SD-kaartsleuf om video's op te slaan.
Ik heb de Nest inmiddels nu ook al enige tijd en mbt de installatie viel het me enigszins allemaal mee. Natuurlijk wel eerst even goed ingelezen en een andere beltrafo gehaald, waardoor ik ook mijn bestaande gong (naast m'n Google Home) ook kan gebruiken.

In de app kun je aangeven of je gebruik wilt maken van je huidige gong (binnenbel aan/uit).
Hey MarcoL,

ik heb ook al een tijdje de Nest Hello en ben het met je review ook grotendeels akkoord.
Wat betreft de meldingen heb ik gemerkt dat je best de optie 'enkel meldingen pushen wanneer niemand thuis is' aanzet. Zo zal je tijdens je slaap etc niet voor iedere zucht een melding krijgen.
De notificaties voor 'hard geluid' heb ik gewoon uit staan. In het overzicht van activiteit krijg je wel nog steeds veel valse meldingen maar ook daar kan je veel beperken door in de filteropties 'person' of 'mijn zone' te selecteren.

Je kan je huidige belknop (aan de deur) vervangen door de nest en er je oude bel (ding dat geluid maakt in de woning) er tussen koppelen zodat deze ook laat weten wanneer er iemand aan de deur is. Dit is in de app in of uit te schakelen zodat je hier niet altijd gebruikt van hoeft te maken (bv enkel wanneer er een feestje is in de tuin of iets)

Google Home integratie werkt bij mij prima. Alle Home's melden tegelijk dat er iemand aan de deur is.
Ik heb ook via IFTTT een shortcut ingesteld dat als ik 'Hey Google, who's at the door?' zeg, die het op mijn TV via chromecast laat zien. Dit duurt wel een 10 tal seconden als de CC aan staat. Meer een 'look what i've got' feature maar wel leuk :p
De bewegings meldingen zou ik dus juist willen hebben als ik in bed lig. Dan wordt je ook gewaarschuwd als er iemand aan de deur zit te rommelen (volgens mij is dat ook het idee achter de geluids meldingen). person werkt inderdaad wel erg goed bij zones.

De workaround via IFTTT is niet nodig, als je zegt "show me the frontdoor" dan doet hij het ook. Meot je echter wel je tv en chromacast aan hebben staan.
Een hoop dingen automatiseren is allemaal leuk en aardig, maar als er iemand aan de bel hangt, wil ik alleen een kastje waar iemand op kan drukken, en een kastje binnen dat dingdong doet, met een kabeltje ertussen. Voor de rest mag het helemaal niks kunnen. Zoals bijvoorbeeld automatisch mijn deur open maken...
Een abonnement voor een deurbel dat gaat wel echt te ver vind ik, tenzij het onderdeel is van een alarmsysteem. Die nest is bovendien zwaar overpriced voor wat het biedt. De hoofdprijs betalen is blijkbaar niet genoeg. 260 euro en een abonnement erbij wil zeggen dat Nest te veel wil verdienen en gezien jouw review niet geheel op zn plaats. Dat ding zelf kost waarschijnlijk nog geen 30 euro om te maken.

[Reactie gewijzigd door choi99 op 23 maart 2019 15:57]

Toch een leuk ding om te proberen.Ik denk er al een tijd over na. Mijn vraag: het is een redelijk duur ding voor een deurbel!? Is hij gemakkelijk van de deurpost te slopen en werkt hij dan nog?
Ja hij is makkelijk los te halen, daarvoor hoef je niets te slopen. Of je hem kan laten blokkeren door Google weet ik eigenlijk niet

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5