OnePlus 6 Midnight Black (256GB opslag)

OnePlus 6 Midnight Black (256GB opslag) Review

Poecillia 17 maart 2019, laatste update op 20 maart 2019, 249 views Product gekocht

OnePlus 6 Midnight Black (256GB opslag)

Prima toestel dat in alles voldoet aan mijn eisen: snel, goed scherm, 3,5 mm jack, 'waterdicht', goede camera, veel geheugen, weinig bloatware en een scherpe prijs

Pluspunten

• 3,5 mm jack
  • Goed scherm
  • Snelle vingerafdruk scanner
  • 8/256 geheugen
  • Behoorlijke camera
  • Snelle lader

Minpunten

• Randjes
  • Geen groothoek lens

Ik had hiervoor een S8. Prachtig design, maar het afgeronde scherm bleek toch niet handig (vervorming en lastig bij fotograferen). Andere irritaties zoals Bixby en bloatware dreven me naar Oneplus.

De Oneplus 6 heeft nu een scherpe prijs en wordt geleverd met lekker veel geheugen. Belangrijk voor mij is ook de 3,5 mm jack omdat ik nog enkele bedrade koptelefoons heb die ik graag gebruik. De output van de jack is van prima kwaliteit en levert bovendien wat extra volume ten opzichte van de S8. Het gezeur over het luidsprekertje begrijp ik niet. Iedereen die wat van geluid weet begrijpt dat je uit een smartphone geen stereo hifi krijgt.

Veel geheugen is prettig. Alles is snel toegankelijk en je kunt eindeloos veel media op de sd kaart zetten, zoals enkele dikke spotify playlists en podcasts voor in de auto. Het toestel is verder lekker no-nonsense zonder bloatware en onpraktische zaken. Hij is niet IP gecertificeerd, maar daar wel goed op voorbereid. De oplossing van de notch vind ik perfect.

De camera doet het goed. Jammer is wel dat er geen groothoek lens op zit. Dat is wat mij betreft de enige feature die ik mis. Verder een klein puntje t.a.v de afwerking. Ik vind de overgang van het scherm naar de bezel wat ruw. Dat geldt ook voor de volume en aan-uit knop: wat scherp/hoekig. Ook de camera-afwerking spreekt me niet aan: steekt flink uit met een randje.

Heb jij ook een OnePlus 6 Midnight Black (256GB opslag)?