Bose Noise-Masking Sleepbuds (Wit)

Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Bose Noise-Masking Sleepbuds (Wit) Review

Philos31 14 maart 2019, 1.725 views Product gekocht

Bose Noise-Masking Sleepbuds (Wit)

Niet geschikt voor iedereen

Pluspunten

• goed idee
  • mooi design

Minpunten

• niet voldoende maskering
  • duur

Woordje vooraf: Sleepbuds kunnen maar 20 geluiden (vooral ruis en natuurgeluiden) afspelen en zijn niet geschikt om eigen muziek mee te luisteren.

Nadat ik dit product tegenkwam was ik direct enthousiast, mijn partner is nogal rumoerig in haar slaap, ze snurkt en beweegt veel en ik ben een lichte slaper.
Ik slaap al jaren met oordoppen en die helpen op zich voldoende alleen irriteren ie mijn oren af en toe waardoor ik ze dan een aantal dagen niet kan dragen.

Ik heb ook een Bose QC25 waar ik erg tevreden mee ben, ik had dus goede hoop dat deze sleepbuds mij zouden helpen.

De buds zijn vrij prijzig, of zelfs schreeuwend duur, dus ik heb er wel even over nagedacht of ik dit er voor over zou hebben, maar een aantal positieve reviews later heb ik ze toch maar besteld.

Uitpakken is een feestje, het oplaaddoosje is echt heel mooi en voelt zeer degelijk aan. Het open en dichtschuiven is een heerlijke bezigheid, hier alleen kom je al van tot rust.
De buds zelf zijn erg klein en zijn op maat te maken door de small, medium of large sleeptips te gebruiken.

Het pairen met de app ging bij mij in 1 keer goed, je ziet op je display het batterijniveau van het minst geladen oortje. Er stond direct een firmwareupdate klaar die ongeveer 10 minuten duurde alvorens de oortjes ook werkelijk gebruikt konden worden.

Het op maat maken van de earbuds door de sleeptips te veranderen is op zich redelijk makkelijk te doen, helaas voor mij was de grootste sleeptip nog net iets te klein om echt helemaal goed te zitten, ik heb niet eens van die heel grote oren alleen zit mijn oorplooi wat hoger dan gemiddeld.

Na de firwareupdate heb je de beschikking over 20 geluiden in plaats van 10, de nieuwere geluiden staan nog niet op je buds, je kunt de geluiden op de telefoon beluisteren voordat je ze overzet. Het duurt ongeveer een uur om 1 nieuw geluid op de earbuds te zetten, de app zal daarom ook aanraden om dit tijdens je slaapsessie te doen.
Alle nieuwe geluiden zijn trouwens aangeraden om te relaxen en niet om te slapen.

Na een aantal uren is het doosje en de sleepbuds opgeladen. Het laden duurt ongeveer 8 uur en volgens bose zou je dan 16 uur gebruik moeten hebben, helaas heb ik na 9 uur gebruik nog maar 30% over dus ik denk dat 12 uur een beter getal is. Het doosje kan de buds 1x opladen.

Nadat de buds zijn opgeladen kan het ontspannen slapen beginnen.
Helaas voor mij werken de buds niet, ze zitten confortabel, vallen niet uit, maar er zijn bijna geen geluiden die voldoende maskeren. Alleen warme ruis op iets hoger dan aanbevolen niveau geeft voldoende “overheersing” maar is op zichzelf dan weer zo irritant dat het mij uit de slaap houdt. Het slapen met de sleepbuds is dan ook 1 groot drama voor mij geworden. Als ik al door het geluid in slaap val dan wordt ik er ook weer wakker van. Andere geluiden helpen niet of onvoldoende om het geluid te maskeren.
En hoewel de buds op zich best goed zitten treed er voor mij als zijslaper toch ook echt irritatie op.

Ik geloof echt dat deze buds een uitkomst kunnen zijn voor een aantal mensen, maar voor mij werken ze niet.
Ik denk dat ik gewoon stilte prefereer als ik slaap.

Het is dus aan een ieder om een eigen keuze te maken, kun je goed slapen bij het geluid van een airco of fan? Dan zal het geluid van deze sleepbuds je niet iriteren. Maar als je het liefst stil slaapt (of zoals ik daar pas te laat achter komt) dan denk ik dat ze niet geschikt zijn.

Helaas ga ik terug naar de ouderwetse oordopjes.

Heb jij ook een Bose Noise-Masking Sleepbuds (Wit)?

Ik heb de Jims Review room gezien inderdaad, en ik geloof echt dat het voor een boel mensen een uitkomst zal zijn. Ik vind het ook heel jammer dat het bij mij niet het geval is.
Beste @Philos31, probeer de
3M EAR Clear E-A-R 20, eens.

Betaalbaar in grote aantallen.
Ik heb er 10 gekocht voor €40,-
Bij Aldi of Actions waren ze ook ooit te koop voor €3,95 per paar.

Ik zeg dit, omdat ik te kampen heb met exact jou beschreven probleem:
En Ik probeer met regelmaat diverse soorten doppen....
Thanks, ik gebruik al jaren de Bilsom 303L oordoppen, ik heb een dispenser op mn nachtkastje staan die ik er eens bij heb gekregen en koop de doppen per 200 voor 20 euro ofzo.
Ik zl deze ook eens proberen. Dank voor de tip.
Ik vergat te vertellen dat ik de laatsten bij https://www.Conrad.nl/ gekocht heb.
3M in NL zelf heeft een online PDF brochure, welke echt de moeite waard is om door te kijken, want hun assortiment aanbod is echt groot.
Hier de PDF van 3M:

[Reactie gewijzigd door HoeZoWie op 16 maart 2019 09:27]

Nette review!

Ik zag ze ook langskomen in Jims Review Room op YouTube. Daar hoor je ook wat voorbeelden van de geluiden:

Motorrijders gebruiken vaak op maat gemaakte oordoppen.
Die dragen comfortabel, zijn makkelijk schoon te maken, gaan jaren mee en zijn meestal onder de €100.
Verschillende geluidsdempingen zijn dan mogelijk.
Ik heb dergelijke oordoppen van stevig rubber, op maat gemaakt bij Beter Horen, wel al van ca. 10 jaar geleden. Ze dempen heel goed maar gaan na een paar uur slaap toch irriteren. Overdag heb ik er geen last van, maar 's nachts wordt ik wakker met oorpijn en moet ik ze uit doen.
Je oren groeien je hele leven, dus na 10 jaar is het wellicht tijd voor nieuwe oordoppen ;)
ik heb geluk dat ik ondertussen gewend ben om met de gewone oranje schuim doppen te slapen. het duurde een flink aantal nachten voordat ik er mee inslaap kon vallen, maar ik heb nu wel -30 decibel demping tijdens slapen. ik slaap licht dus ik wordt nog steeds gewekt door het zachte ambient muziekje van mijn wekker.

heel soms wordt ik nog wel eens wakker met 1 oordopje, dan heb ik hem waarschijnlijk in mijn slaap uitgetrokken. ik kan mij sochtends namelijk niet herrinneren dat ik wakker ben geweest tijdens het uitdoen van de oordop.

het scheelt veel wat voor schuimdopjes. sommige irriteren gauw. sommige zitten goed maar dempen niet genoeg. ik heb een verzameling van intercontinentale vluchten die ik heb gespaard die geven wel druk maar zitten comfortabel.

[Reactie gewijzigd door Koakie D op 17 maart 2019 11:48]

Voor doordeweeks gebruik ik deze als lichte demping: https://oordopjes-kopen.n...spark-plugs-snr-35db.html

Maar als mijn bovenburen weer het weekend inluiden met harde muziek dan gebruik ik https://www.bol.com/nl/p/...-7-paar/9200000005249127/