512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2) Review

ArneLH 7 februari 2006, 425 views

512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2)

Pluspunten

• Lage prijs
  • Goede prijs-kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Eigenlijk geen

Stabiliteit Score: 5
De specificaties van dit Corsair TwinX PC3200C2 zijn goed te noemen met vrij lage timings (2-3-3-6) op 200MHz. De modules zitten goed verpakt tegen beschadigingen.
De modules zijn voorzien van zwarte heatspreaders en de modules voelen degelijk aan.

Op 200MHz 2-3-3-6 1T draaien de modules erg stabiel en redelijk snel. Met mijn Asus A8V Deluxe moederbord was de maximale te bereiken geheugen snelheid 250MHz 2,5-3-3-8 1T op 2,85V. De door mij in gebruik zijnde reversie 5.1 bevat naar alle waarschijnlijkheid Mosel Vitelic 5ns chips en daarmee is dit resultaat goed te noemen.

De nieuwere reversies bevatten Winbond UTT CH-5 of BH-5 chips en dan is de prijs al helemaal geweldig te noemen! Mijn resultaat van 250MHz met redelijke timings is voor modules met een prijs van minder dan ¤120,- uitstekend. Voor Mosel Vitelic chips is een hoge vdimm niet nodig bij de andere reversies met Winbond chips is een vdimm van 3.0+V aan te raden.

Heb jij ook een 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2)?

Ik ben ook een blije bezitter van deze heerlijke reepjes geheugen :)
Ik heb ze gehaalt op de afgelopen HCC beurs, inderdaad voor 119, en ze draaien nu 2-3-2-5-T1 op 200mhz @ 2.8v in mijn AMD64 PCtje, zeer netjes als je het mij vraagt :)

Maar ik had nooit verwacht dat ze 250mhz kunnen draaien op wat relaxere timings :o Dat is mij nog niet gelukt... Misschien is het mn NewCastle die tegenwerkt?
Let op dat de wat oudere reepjes van mij Mosel Vitelic chips bevatten! Hier kun je vinden welke chips de modules van jou bevatten.
BTW mijn cpu is ook een Newcastle.