Tweakers zegt: 6,5

1 review

Asus Zenfone 4 (ZE554KL) Wit

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Asus Zenfone 4 (ZE554KL) Wit Review

MarchelV 3 maart 2019, 154 views Product gekocht

Asus Zenfone 4 (ZE554KL) Wit

Een prima telefoon voor weinig. Geen vlaggenschip maar dat mag je voor €169 ook niet verwachten.

Pluspunten

• Strakke vormgeving
  • Bijna stock Android

Minpunten

• Koptelefoonstekker aan de onderkant
  • Standaard nog op Android 7

Mijn vorige telefoon (Umi Super) was aan vervanging toe, er komen geen updates meer voor uit en de batterij begon wel erg snel leeg te lopen.

Uitpakken
De telefoon zit in een mooi zwart doosje, hoewel het karton is straalt het toch wat luxe uit.
In het doosje zit
-een telefoon (joh... Echt waar!)
-een handleiding
-een koptelefoon
-een usb lader

Op zich alles wat je nodig hebt. De oplader is een tegenvaller, het is een standaard 2A lader, geen quick-charge lader.
De koptelefoon is, uiteraard, bedraad via een 3.5mm jackplug.

De eerste keer opstarten
Na het opstarten viel me de interface op, dat leek wel erg op mijn oude telefoon. Na een blik in de instellingen te hebben geworpen was het duidelijk. De telefoon draait op Android 7.
Zonder waarschuwing begon de Android update, fijn dat die er is maar een waarschuwing was wel wenselijk geweest.
In ieder geval, de rest van de avond is Android bezig geweest met updates, nu draait er keurig Android 8 op met de laatste beveiligingspatch.

Stabiliteit
Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad, geen vastlopers oid.

Snelheid
Het is niet de snelste telefoon, de hardware is ietsje verouderd maar is voor gewoon gebruik prima.

Heb jij ook een Asus Zenfone 4 (ZE554KL) Wit?

Reviews door de redactie