Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD

Specificaties Niet gestabiliseerd met een filtermaat van 67mm - Bekijk alle specificaties

Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD Review

semicon 1 maart 2019, 276 views Product gekocht

Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD

Top als walk-around lens. Scherp, lichtsterk en lichtgewicht.

Pluspunten

• Scherp
  • Snel, soepele scherpstelmotor
  • 2.8 over gehele bereik!

Minpunten

• geen premium feel (wel betere plastic, maar toch plastic)
  • 28mm, geen 24mm (jammer)

Handling Score: 4
Scherpte (open) Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 5
Vervorming Score: 4
Chrom. abberratie Score: 5
Vignettering Score: 3
Lens flare Score: 5
AF-snelheid Score: 3
Voor de prijs in dit segment (voor de Sony A7 III) is dit echt een super goede koop. Lichtsterk, snel en scherp. Ik ben Canon L glas gewent, en moet zeggen dat het niet heel erg is dat de bouwkwaliteit iets minder is, hij weegt namelijk ook echt een stuk minder. Daardoor is hij gewoon heerlijk vast te houden, voelt echt als een standaard walk-around lens.

Ik was bang voor matige prestaties (in het verleden op Canon slechte ervaring met Tamron gehad), maar mijn mening tegenover Tamron, in elk geval voor deze serie is echt veranderd. Vooral de manier waarop de kleuren uitkomen en de ontzettend scherpe foto's maken me helemaal blij met dit product.

Heb jij ook een Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD?

Wilde vragen op welke camera, maar dat staat gewoon in je review 8)7 :X

[Reactie gewijzigd door Khil op 1 maart 2019 22:36]