AKG Y500 (Zwart)

Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

AKG Y500 (Zwart) Review

HeyJIJdaar 28 februari 2019, 322 views Product gekocht

AKG Y500 (Zwart)

Fijn ding, AKG maakt het de concurentie van bluetooth koptelefoons niet gemakkelijk.

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • accuduur! ! !
  • ook te gebruiken met kabel !

Minpunten

• verstaanbaarheid bij bluetooth gesprekken onvoldoende
  • geluid had dynamischer kunnen zijn

Het eerste wat mij opviel was het formaat en het feit dat de headset relatief strak op het hoofd zit. Tijdens het muziek luisteren was het eerste niet echt een probleem, maar tijdens het niet gebruiken om je nek laten hangen vind ik oncomfortabel.

Het geluid is aardig deciel, voldoende hard (op max niet te gebruiken, te luid, hij is dan niet meer in balans). Eerder wat terughoudend en gebalanceerd als uitgesproken en muzikaal.

Ik heb nog maar een paar keer gebeld met de Y500 op, de andere kant klaagde over het geluid. Ik kon het prima verstaan. Reden voor mij om niet te enthousiast te zijn, dit zou moeten werken, ik zoek nog uit wat er mis ging.

Heb jij ook een AKG Y500 (Zwart)?