Philips OneBlade Pro QP6520/30

Specificaties Foliesysteem (nat en droog scheren) - Bekijk alle specificaties

Philips OneBlade Pro QP6520/30 Review

Farezz 11 februari 2019, 584 views Product gekocht

Philips OneBlade Pro QP6520/30

Goed scheer- en/of trimapparaat. Glad scheren is niet voor dit apparaat bedoeld, maar trimmen doet hij uitstekend.

Pluspunten

• Trimmen
  • Accuduur
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Glad scheren

Introductie

Gezien mijn jonge leeftijd werd het toch eens tijd voor een iets serieuzer scheer- en/of trimapparaat. De baardgroei begint iets meer te worden en om rond te lopen als Gandalf is ook al zo wat.

https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1GTdiS3b0Qaeses.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1GTdiS1JJzjB6Fk.jpeg
https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1GTdiSQDPCnU65k.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1GTdiS30CwpSVIf.jpeg

Specificaties

Hoewel de specificaties van een scheerapparaat niet bijzonder belangrijk zijn, kun je ze via de volgende link alsnog vinden:
pricewatch: Philips OneBlade Pro QP6520/30

Accuduur/oplaadtijd

De accuduur van dit scheerapparaat is uitstekend. Omdat je nooit lang bezig bent met dit apparaat, kun je hem meerdere weken achter elkaar gebruiken mits je niet elke dag gaat scheren/trimmen. Het opladen duurt ongeveer één uur en dit is dan ook relatief kort gezien de gebruikstijd van ongeveer 90 minuten. Stel dat je hem 3x in de week 5 minuten gebruikt, kun je hem 6 weken gebruiken zonder opnieuw op te hoeven laden! Wanneer je trimmer bijna leeg is, zul je dit zien op het kleine schermpje. Hierop staat altijd het accupercentage in procenten wanneer het apparaat aan staat.

Bouwkwaliteit

Veel wordt er niet van zo'n apparaatje gevraagd, maar toch is de kwaliteit zeer degelijk. Het is gemaakt van plastic met een glossy afwerking, wat er goed uitziet. Het op- en afklikken van de 'Precision comb' is zeer eenvoudig en voelt ook niet aan dat deze na een paar weken afbreekt.

Scheren/trimmen

Doordat het apparaat ook wordt geadverteerd als scheerapparaat, heb ik deze functie ook uitgeprobeerd. Het scheren zelf gaat heel snel, alleen een echt glad resultaat zul je niet krijgen. Wat wel goed werkt is de trim functie. De lengte kun je instellen met verschillende stappen, van 0.4mm tot 10mm. Er is maar één mesje meegeleverd, maar volgens de fabrikant zal deze ongeveer 4 maanden meegaan. Het bijbestellen van 2 mesjes kost €25 en is dus niet heel duur.

Accessoires

In de doos zat ook een hoop documentatie, wat natuurlijk niet gelezen wordt. De oplader die meegeleverd kwam is prima en is makkelijk om het apparaat op te zetten. Ook werd er nog een klein reistasje meegeleverd, alleen zal deze niet veel bescherming bieden omdat het een soft-cover betreft.

Al met al een goed scheerapparaat die zeer goed bevalt. Hoewel het scheren niet glad gaat functioneert de trimfunctie uitstekend. De prijs is iets om over na te denken, maar in de aanbieding was hij een gewild artikel voor mij.

Heb jij ook een Philips OneBlade Pro QP6520/30?

Ik mis nog de "Before and after " scheer foto's ;) !
Bij Tweakers hoort voor mij toch nog een stukje anonimiteit :Y)
Ah, tis dus niet je baard die je geschoren hebt :')
Zeker wel, alleen gezicht zou ik ook graag anoniem houden :+
De batterijduur is belachelijk. Ik doe meestal wat bijtrimwerk wat me nog geen 2 minuten kost. Maar daardoor ben ik al serieus maanden bezig op 1 batterij lading.

Leuke review overigens.
Inderdaad zeer goed. Had eerder een ander apparaat wat echt elke week aan de lader moest.
Mijn eerste review, probeer nu elke keer wat te verbeteren :)