Samsung Galaxy Watch (46mm) Zilver (Zwart)

Specificaties Android, iOS compatibel en 63g - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Watch (46mm) Zilver (Zwart) Review

congoblue 11 februari 2019, laatste update op 26 februari 2019, 2.495 views Product gekocht

Samsung Galaxy Watch (46mm) Zilver (Zwart)

Mooie en degelijke smartwatch.

Pluspunten

• Mooi robuurst design
  • Vele watchfaces (wijzerplaten) verkrijgbaar
  • Functies
  • 22mm universele breedtemaat voor andere band
  • Redelijk mooi geprijsd
  • Batterij
  • Werkt ook met iPhone

Minpunten

• Werkt niet helemaal met iPhone
  • Draairing is krasgevoelig

Als iPhone gebruiker liep ik al een tijdje aan te hikken om een Galaxy Watch te kopen. De Apple Watch was natuurlijk een betere optie wat compatibilteit en features betreft. Maar wat een lelijk ding als horlogeliefhebber en dan vooral de wat robuustere horloges. Dus voor onder de kerstboom een Galaxy Watch gekocht. In combinatie met een cashback van 50 euro bij Coolblue slechts 249 euro en dat is een hele mooie prijs voor dit horloge.

Eerlijk gezegd doe ik weinig met de functies van het horloge. Ik krijg af en toe een melding dat ik mijn stappendoel van 6000 stappen per dag heb gehaald. En tijdens het sporten check ik zo nu en dan mijn hartslag. Ik kan dan ook weinig zeggen over de reeks functionaliteiten en laat dat graag over aan andere reviewers met een Samsung smartphone.

Zelf heb ik een iPhone XS en ik moet zeggen dat ik het prima vind hoe die apparaten met elkaar praten. De Galaxy Watch ontvangt netjes alle meldingen en via een polstrilling voel ik dat er een bericht of melding is. Best handig want de iPhone trilling is vaak niet voldoende om in luidere omgevingen iets mee te krijgen, Het enige nadeel is dat je na een melding niets vanuit je Galaxy Watch kunt doen met die melding. Je zult dan je telefoon moeten pakken om actie te ondernemen. No big deal. Ik kan me ook niet voorstellen dat het handig is om wat terug te schrijven of zo via een Watch,

De Galaxy watch zet twee bluetooth verbindingen op met de iPhone: eentje voor de meldingen en eentje (indien gewenst) als handsfree speaker/mic. Je kunt dus bellen met je klokkie. Op zich leuk, maar ik gebruik het zelden.

Mooi is de eenvoud om een ander bandje te plaatsen. Het rubberen bandje wat is bijgeleverd is niet veel soeps, te sportief en flimsy. Bij Ali maar ff een mooie bruine lederen band gekocht met klem en een metalen band. Eenvoudig te wisselen door de palletjes op de pushpins van de band.

Aangezien ik een redelijke horlogefreak ben, vind ik de hoeveelheid (gave) watchfaces een pluspunt. Via de iPhone app is het heel eenvoudig om deze te installeren. Aangezien het horloge rond is, komen die watchfaces heel goed tot hun recht. Voor elke gelegenheid en kledingstijl een mooie match!

Dan de batterij. De eerste week ging de batterij inderdaad bijna 48 uur mee, inclusief regelmatig spelen (want nieuw). Nu heb ik het horloge een week of zes en de batterij gaat zonder veel gebruik van het horloge nog maar iets meer dan een etmaal mee. Dit valt me enorm tegen. Op zich heb ik geen moeite om een apparaat 's nachts op te laden, maar een terugval van 75% is wat mij betreft niet acceptabel. Ik heb dan ook contact gehad met Samsung en zij hebben me geadviseerd om naar een servicepunt te gaan ter controle: to be continued.

Batterij update: ik kwam op het lumineuze idee om 's nachts de Galaxy Watch maar eens uit te zetten, aangezien hij ook 's nachts behoorlijk snel leeg liep. Tot mijn verbazing, maar eigenlijk ook vrij logisch, was de batterij weer helemaal de oude. Aangezien het "spelen" met het horloge inmiddels voorbij is, gaat de watch weer lekker lang mee!

Heb jij ook een Samsung Galaxy Watch (46mm) Zilver (Zwart)?

Ik weet niet of ik dit moet melden...maar als horloge-freak zou je eigenlijk eens moeten kijken bij de Android store voor watchfaces. Wij IOS users krijgen enkel de gratis afdankertjes helaas...veel van het mooie werk qua watchfaces en apps is onbereikbaar voor ons IOS users. Ik heb ter voorbereiding van het kopen van het horloge tal van 'top 10 best watchfaces for Galaxy/Gear' filmpjes op Youtube gekeken en ja...die vind je niet via IOS.

[Reactie gewijzigd door X-Kiwi op 26 februari 2019 09:03]

Maar hoe krijg ik die faces zonder Android phone naar dat horloge dan?
Dat kan via een tijdelijke (geleende) Android telefoon. Let op: tablet werkt niet, de app store houdt dat tegen. Als je eenmaal de faces gekocht hebt en het horloge weer met je iPhone koppelt - zijn alle nieuwe watchfaces weg. Het kan dus niet, zover ik weet.

Ik heb het horloge terug gestuurd.
Hoe kom ik aan de getoonde Breitling watchface? Hoor het graag...
Zoals op mn foto? Zoek op Anacott Steel in de Samsung galaxy Watch app

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple