Epson Stylus C82 (A4, Parallel & USB) Review

botoo 3 februari 2006, 828 views

Epson Stylus C82 (A4, Parallel & USB)

Pluspunten

• losse inktcartridges

Minpunten

• lawaaiig
  • trage start na printopdracht
  • storingsgevoeligheid inktcartridges

Inktverbruik Score: 3
Muziekweergave Score: 5
Afdruksnelheid Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 3
Omdat we regelmatig (maar niet heel vaak) preview-afdrukken van max. A4 moeten maken worden voordat een opdracht naar de drukker gaat is voor deze budget vriendelijk inktjet gekozen. Zwart/wit prints worden met een andere (laser) printer gedaan. Drivers en hulpprogramma's zijn prima voorhanden voor verschillende platformen.

De printer print redelijk vlot na de 'opstart'fase, hij zucht, kreunt en kraakt steevast even voordat er begonnen word met het werkelijke printen en de uiteindelijke kwaliteit is voor ons goed genoeg om een indicatie te krijgen over het eindproduct (drukwerk).

Problematisch zijn de (beveilgde) inktcartridges, meer dan een eenvoudige manier van printkop reinigen en uitlijnen is er niet bij, zodra er meer aan de hand is schiet de statusmonitor met hulptooltjes te kort en komt niet verder dan het voorstel om de cartridges te vervangen en dat is best frustrerend als je er zojuist nieuwe ingezet hebt. Het probleemoplosser programma op de website komt er uiteindelijk ook niet uit en lijkt in een loop te raken.

Ondanks de actuele problemen zo ik voor een vergelijkbare inzet toch weer voor Epson kiezen maar dat heeft meer te maken met de slechte ervaringen met andere merken.

Heb jij ook een Epson Stylus C82 (A4, Parallel & USB)?

Ik heb er ook een en deze bavlt zeer goed, zeker na een HP en een Lexmark. Ik neem niets anders meer als een Epson. Print weleens foto's af en deze komen er zelfs op gewoon papier zeer mooi uit. :9~