1 review

Onkyo A-9150 (Zwart)

Specificaties 2.0-kanaals met 60W versterker - Bekijk alle specificaties

Onkyo A-9150 (Zwart) Review

peteroff 6 februari 2019, laatste update op 8 februari 2019, 1.519 views Product gekocht

Onkyo A-9150 (Zwart)

Ik was opzoek naar een goede stereo versterker die is voorzien van pre/sub uitgang en meerdere digitale ingangen.

Pluspunten

• Goed warm geluid
  • Goede verfijnde AKM dac-chip
  • Diepe lage bas (Spectra Module)
  • Automatisch uitschakelen

Minpunten

• geen duidelijke indicator ingestelde volume

Geluidskwaliteit Score: 5

Eerst had ik oog op een Marantz maar daar kwam ik helaas niet uit om mijn subwoofer te kunnen aansturen. Via Bol.com (okt 2018) deze Onkyo A-9150 voor 357,- (knaldeal) voordelig aangeschaft. Broertjes en zusjes van deze versterker staan met 5 sterren goed beoordeeld op whathifi.com, daar waar ik een goed gevoel bij kreeg.

De Afstandsbediening bevat zoals bij de meeste merken te veel knopjes waar je in de eerste instantie niets mee kan. De knopjes hebben onderling wel genoeg ruimte waardoor je blindelings de juiste knopjes bereikt.

Het geluid is wel even wat gedetailleerder zodat je erg goed kan horen hoe bijvoorbeeld Spotify het geluid moduleert ten aanzien van dezelfde track van een cd of 24-bit download. Alsof er zoals bij een radiostation de zogenaamde power, speed is toegevoegd, en dat is redelijk storend. Youtube Music heeft in mijn luister optiek minder aan de dynamiek gesleuteld en klinkt daarmee voller, helderder en de lage tonen wat meer getimed. Ik vergelijk in deze natuurlijk wel de premium versie's.

Als ik "phase matching bass" inschakel is de subwoofer overbodig, vooral bij een nummers zoals "drake - in my feelings" daar gaan de ramen en kozijnen lekker meezingen. Dus kan ik eigenlijk de subwoofer wel weer verkopen.
phase matching bass: is bij deze in vergelijking met veel andere merken heel goed uitgevoerd. het is niet zomaar even toegevoegd. het verloopt doormiddel van een goed uitgevoerde faseverschuiving wat midden en hoge tonen in model houdt.

Deze versterker geeft mij voldoende luisterplezier en wordt er niet luister-moe van, precies goed gebalanceerd.

Heb jij ook een Onkyo A-9150 (Zwart)?

Wat bedoel je met een digitale versterker? De ingebouwde DAC?

[Reactie gewijzigd door pmeter op 7 februari 2019 12:47]

Had je de sub aangesloten op de pre out?
klopt, pre-out: uitgang met full range signaal, waarbij het volume door de volumeknop geregeld wordt.