Sony WH-1000XM3 (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WH-1000XM3 (Zwart) Review

erwinwernars 30 januari 2019, laatste update op 30 januari 2019, 1.620 views Product gekocht

Sony WH-1000XM3 (Zwart)

Voor een volledige beschrijving van de punten, kijk dan de volledige review, hierin staat een extra toelichting over de punten.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Mooie bass (bij instellen van equalizer in app)
  • Bouwkwaliteit
  • Design
  • Stabiele verbinding
  • Noise cancellation, weinig ruis
  • Accuduur
  • Zit lekker

Minpunten

• Niet bruikbaar tijdens opladen
  • App werkt niet altijd goed
  • Brildragers afgeraden
  • Korte USB-C kabel

Algemeen
Kwaliteit van het geluid is top, accuduur is prima alleen dat die niet bruikbaar is tijdens het opladen is wel een gemis.
Verbinding
De bluetooth verbinding is uitstekend, je hebt een ver bereik en is erg stabiel, echter heeft het wel een kleine latency wat voor als nog alleen merkbaar is in games.
Brildragers
Wanneer je een bril draagt zal ik deze koptelefoon afraden, bij een beweging met je hoofd zul je knarsend geluid horen (kan zijn dat dit per bril verschillend is, ik heb er in elk geval last van). Zonder bril zit die uitstekend.
App
De app zelf werkt goed, alleen er zijn een aantal instellingen die niet met elkaar werken, waardoor de equalizer profielen aanpassen bijvoorbeeld niet meer werkt (ook al zet je de instelling terug <- je moet de app dan opnieuw opstarten)

Heb jij ook een Sony WH-1000XM3 (Zwart)?

Ik ben brildrager en heb er geen last van, ik verwissel zelfs mijn gewone bril en computerbril vrij makkelijk met de koptelefoon op. Het is bij de XM3 beter dan bij de originele 1000x in mijn ervaring :)
Ook geen last van wrijving tussen bril en koptelefoon? Want dat maakt dat knarsend geluid (als je van links naar rechts beweegt) als je dit niet hebt van wat voor materiaal is jou bril gemaakt. Want dan ga ik even een nieuwe bril scoren ^^
ik kan mij deels vinden in dat bril verhaal, maar is bij mij niet consequent. Maar wellicht iets met temp en of type materiaal van bril. Of een lapje er over :P
Viel mij op tijdens het bewegen van de kaken en niet zozeer het draaien van het hoofd.
maar wat een geluid hé, ik hou mijn kaken wel op elkaar...
Ook ik merk verschillende dingen aan het dragen van deze koptelefoon met een bril...
Het knarsend soort geluid heb ik ook, maar bij mij is er een verschil tussen de afdichting van links en rechts. Als ik muziek op mijn stereoset aan zet en de koptelefoon enkel als noise cancelling gebruik, komt de bas (in mijn geval links) er nog door heen, rechts niet. Als ik licht met één vinger de linker oorschelp aandruk is het weer in balans. Ook merk ik met bril dat de bas in de koptelefoon zelf wat meer van rechts lijkt te komen, wederom i.v.m. de afdichting denk ik. Zonder bril is het een heel stuk beter, maar nog lijk ik een verschil te horen. Blijft lastig om te zeggen of het aan de koptelefoon of aan mijn hoofd ligt |:( ...
Ondanks de uitstekende geluidskwaliteit gaat hij wel terug, want gezien de prijs van €300+ kan ik het mezelf niet goedpraten dat er een onbalans is zowel mét als zonder bril.

[Reactie gewijzigd door Sanchaz12 op 1 maart 2019 21:22]

Aah dat snap ik in jou geval helemaal, gelukkig ervaar ik zelf niet het probleem met het geluidsverschil van links en rechts.

Alleen dat knarsent geluid is vervelend maar ga ik mijn volgende bril op uitzoeken gezien niet iedereen daar last van ondervind :P

Bedankt voor je bijdrage van je eigen ervaring!

[Reactie gewijzigd door erwinwernars op 1 maart 2019 21:47]