Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm (Grijs, Zwart)

Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm (Grijs, Zwart) Review

Poecillia 27 januari 2019, 447 views Product gekocht

Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm (Grijs, Zwart)

Prima hoofdtelefoon met uitstekend geluid dat mooi los komt van de hoofdtelefoon. Ik heb het 80 ohm model, een goed compromis tussen volume op portable media en geluidskwaliteit. De DT 770 pro heeft misschien niet de mooiste maar wel de grootste en beste oorschelpen, size matters!

Pluspunten

• Goed geconstrueerd met vervangbare slijtdelen
  • Prima geluidskwaliteit, neutraal en weinig vervorming
  • Grote earpads die goed zitten en goed afsluiten, ook bij brildragers

Minpunten

• Kabel te lang voor portable gebruik, heb ik vervangen

Ik heb al heel wat hoofdtelefoons gehad waarbij ik meestal voor on the ear ging omdat deze een goede geluidskwaliteit combineren met goed comfort. Maar in rumoerige omstandigheden wil ik me beter kunnen afsluiten en is een gesloten model noodzakelijk. Ik heb gekeken naar modellen met noise cancellation maar ze zijn prijzig en zelfs de Bose is voor mijn oren net te krap. Ik vind een bedraad model niet een probleem, bluetooth moet je ook altijd maar weer opladen en is storingsgevoeliger. Ik heb daarom gezocht naar een gesloten model hoofdtelefoon met echt grote oordoppen waarbij dit model volgens reviews goed comfort en geluidskwaliteit bood. Ik heb hem toen op internet gekocht.

Ik was blij verrast door de geluidskwaliteit. het geluid is in balans met een duidelijk aanwezige maar niet dominante bas. Opvallend is de losheid en de gemakkelijkheid wat wijst op lage vervorming. Verder komt het geluid mooi los van de hoofdtelefoon en lijkt soms echt in de ruimte te staan. Iets wat zeldzaam is bij gesloten hoofdtelefoons.

De earpads zijn groot en mijn oren passen erin, hoewel ze nog steeds iets tegen de rand aan komen. De pads zitten comfortabel door het velours en het schuim vormt mooi mee met de contour van het gezicht en sluit brillenpootjes mooi af. De geluidsisolatie is dan ook prima.

Ik vind dat de hoofdtelefoon één groot nadeel heeft, namelijk de lengte van de kabel. de drie meter lange vrij dikke kabel is in de huiskamer prima, maar voor gebruik achter een laptop/tablet/portable is het onhandig en het gevaar is dat je erachter blijft haken. Bij elkaar binden van de kabel is een optie, maar leidt tot een klos die ook weer onhandig is. Ik heb daarom besloten de kabel te verwisselen. Op youtube vond ik filmpjes hoe de kabel te vervangen is. Met een schroevedraaier en een soldeerbout is dat niet moeilijk. Daarbij bleek me wel dat de hoofdtelefoon gevoelig is voor de kwaliteit van de kabel. Bij de eerste poging was het geluid van slechte kwaliteit. De tweede kabel gaf gelukkig een goed resultaat. Met wat grijze siliconenkit is de ingang van de kabel te beschermen. Ik ben nu erg tevreden met deze hoofdtelefoon.

Heb jij ook een Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm (Grijs, Zwart)?

Leuk om te lezen dat deze "classic" nog steeds tevreden kopers trekt!

Ik heb hem in hoge hi-fi impedantie (3k2Ohm) versie gekocht in 1995! En nog steeds in gebruik. _/-\o_
Eigenlijk is het raar dat bijna alle koptelefoons niet zijn gebouwd met reiniging (afneem- en waasbare onderdelen) in gedachten. Kleding vinden we al naar enkele dagen tijd voor de was, terwijl men koptelefoons jaren achtereen dragen, zonder ze tussendoor te reinigen, omdat het te moeilijk is of bijna onmogelijk. Ik denk dat je daarom in de pro wereld (e.g. radio studio's e.d.) veel Beyerdynamic ziet.

Edit: ik zou wel willen dat Beyer het design update. Dat ze de behuizing van de 1770 Pro pakken, en daar de speakers van de 770 Pro in plaatsen.

[Reactie gewijzigd door PostHEX op 27 januari 2019 20:05]