Nokia 5 (single sim) Blauw

Specificaties 5,2" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 5 (single sim) Blauw Review

Laurence3000Newbie 27 januari 2019, 105 views Product gekocht

Nokia 5 (single sim) Blauw

Prima toestel maar interne geheugen snel vol door alle updates. Apss kun je niet op je sd zetten. Als je het toestel niet update en niet teveel zware apps hebt is het een prima toestel. Hij is (dan wel) lekker snel, mooi design, kwaliteit van de foto's dik voldoende.

Pluspunten

• Design
  • Zonder apps geleverd
  • Update naar nieuwste versie
  • Foto's prima
  • Prijs - kwaliteit

Minpunten

• Klein geheugen
  • Apps niet te verplaatsen naar sd
  • Blijft maar zeiken om updates

Het is echt heel irritant dat je de apps niet verplaatsen kan. Door alle updates zit binnen een jaar gebruik mijn interne geheugen al helemaal vol door systeem en apps. Ik heb van mijn sd intern geheugen gemaakt, maar bij het plaatsen van nieuwe apps en updates gaat alles alsnog eerst naar intern en als die vol zit kun je geen nieuwe apps en updates meer doen ivm gebrek aan ruimte in het geheugen. Dus zodoende heb ik niks meer aan het toestel. Tenzij ik het alleen gebruik voor bellen, appen, agenda spotify, foto's en internetten.
Het klinkt dus mooi, een goedkoop toestel die je mar kan blijven updaten naar de nieuwste versie, met prima camara en voldoende snelheid en gemak, maar in de praktijk niet haalbaar door kleine geheugen en geen mogelijkheid voor overzetten op sd. Dus als je een toekomst bestendige telefoon wilt moet je zeker voor een 32gb of 64gb toestel gaan (van 200 tot 400 euro duurder). De fabrikanten hebben zo dus een slimme truc uitgehaald dat je wel tekens een nieuwe, of een dure telefoon MOET kopen.
Vroeger kocht je gewoon een goedkoop toestel en gooide je alles op je sd van 32 of 64 gb en werkte het prima, maar dat kan dus niet meer.

Heb jij ook een Nokia 5 (single sim) Blauw?