Sony WH-1000XM3 (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WH-1000XM3 (Zwart) Review

pauldebra 25 januari 2019, 686 views Product gekocht

Sony WH-1000XM3 (Zwart)

Goed geluid, maar zeker niet top, ook niet wanneer verbonden met kabel. Noise cancelling is heel erg goed. Ik had na alle eerder gelezen reviews hier toch iets meer van verwacht.

Pluspunten

• redelijk goed geluid
  • licht
  • comfortabel

Minpunten

• nogal duur voor de geboden geluidskwaliteit
  • erg korte kabel op om te laden

Ik heb deze koptelefoon pas gekocht (met de Mediamarkt 20% kortingsactie, waar je wel erg snel bij moest zijn of het was uitverkocht).
Ik gebruik al jaren een Bose QuietComfort 15 (bedraad, met goede noise-cancelling) maar "struikel" altijd over de kabel. Idem ditto (struikelen) met een AKG die wat minder bas maar helderder geluid gaf.
De Sony WH1000-XM3 is niet zo helder van klank als de Bose of de AKG. Klinkt een beetje "ingesloten", en dat is ook zo wanneer de noise-cancelling is uitgeschakeld.
In vergelijking met een budget hoofdtelefoon is de WH1000-XM3 een duidelijke stap vooruit, maar in vergelijking met andere hoofdtelefoons van 300+ euro schiet hij toch wat tekort.
Wanneer de prijs in de toekomst nog wat verder zakt wordt de WH1000-XM3 zeker het geld waard. Nu nog niet echt. Je betaalt mee voor wat dingen die ik als gimmick zou bestempelen zoals de mogelijkheid om naar het vorige of volgende liedje te skippen, de telefoon aan te nemen, etc., en dit gaat ten koste van het budget-gedeelte dat naar de optimale audio-kwaliteit is gegaan.

Heb jij ook een Sony WH-1000XM3 (Zwart)?