Tweakers zegt: 8,5

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bose QuietComfort 35 II (Zwart) Review

wauske 24 januari 2019, 3.435 views Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Kwaliteit is degelijk, knoppen zijn fijn en ANC is behoorlijk.

Pluspunten

• ANC is behoorlijk
  • Bouwkwaliteit is erg degelijk
  • Configureerbare knop voor assistant of ANC niveau

Minpunten

• Bluetooth verbinding komt niet altijd tot stand
  • App van Bose vereist locatie permissies

Ik heb de Bose QC 35 II gekocht nadat ik vanuit mijn werk al ervaring had met de Plantronics Backbeat Pro en Pro 2. ANC ten opzichte van de Plantronics is vele malen beter, als ik in de serverruimte moet werken doe ik dat niet meer zonder ANC! Op de werkvloer is er ook wel iets meer demping als de Plantronics maar met mijn gehoor kan ik ondanks de ANC de gesprekken nog steeds nagenoeg volgen. Voordeel is wel dat de demping het makkelijker maakt om in de concentratie-zone te komen, waarna ik daar weinig last meer van heb.

De ANC is ook goed genoeg dat ik op mijn slaapkamer de kinderen beneden bijna (vaak zelfs helemaal) niet meer hoor, ondanks dat ze door de woonkamer heen stuiteren en de TV hard aan hebben staan. Dit is helaas een noodzaak en in dat opzicht een ijzersterke oplossing.

De ANC heeft ook een klein nadeel, er zit een beetje hoge ruistoon in (zowel bij ANC high als low). Ik heb de eerste unit daarom teruggestuurd en een nieuwe gekregen maar exact het zelfde "euvel". Echt hinderlijk is het niet maar echt fijn ook niet, zeker niet als je (net als ik) 4 uur per dag gebruik geen uitzondering vind.

Accu kan ik kort over zijn, die is prima. Ik doe een dag of 2 tot 3 met 1 lading. Gezien het aantal uren dat ik de headset gebruik is dat keurig. Nadeel t.o.v. de Plantronics is wel dat deze headset niet werkt als deze opgeladen wordt. Je kan wel muziek luisteren met de meegeleverde audiokabel (die past niet in m'n Pixel :P) maar dan heb je geen ANC. Om de batterij iets te sparen kan je ook ANC ingeschakeld houden maar audio via de kabel, dan gaat de accu net iets langer mee.

Geluidskwaliteit is ook dik in orde, wel ietsje minder als de ANC uit staat (lijkt wel een soort echo bij te komen dan). De Plantronics Backbeat Pro was qua geluid iets sterker, maar de Bose is voor mijn voorkeur prima om als dagelijkse headset op kantoor te gebruiken.

Heb jij ook een Bose QuietComfort 35 II (Zwart)?

Ik heb voor mijn QC25's een BT adapter gekocht op AliExpress, voor €25 6u draadloos luisterplezier.
Zo stel ik de aanschaf voor een QC35II nog een paar jaar uit :-)

Linkje voor geïnteresseerden:
Heb ik ook gedaan, aanrader!
Hoeveel heb je er voor betaald? Ik blijf 300+ euro veel vinden... Er zijn alternatieven voor 200 (Sennheiser PXC550, AKG N60NC) of zelfs 100 (Sennheiser HD4.50NTNC, Philips Fidelio NC1) euro.
Ik heb €379,- betaald, en voor mij is hij elke cent waard. Vergeleken met de concurrentie filtert deze gewoon veel meer. Voor mij persoonlijk is dat momenteel noodzaak en niet een een optie om het niet te doen.

De Sony WH-1000XM3 is qua filtering zelfs nog iets beter maar zit minder comfortabel.
Ik heb deze zelf ook, en ik vind em echt geweldig! Ik heb zelf gelukkig geen problemen met het tot stand komen van de BT verbinding. Ik gebruik deze op de iPhone & MacBook. Ja, hij is prijzig maar je krijgt er wel kwaliteit voor terug.
Ook zeer positief hier als bezitter.
Herken die ruis inderdaad, zeker op hoog en je geen muziek luistert is dit wat hinderlijk.
Tot twee keer toe me de pestpokke geschrokken omdat er iemand binnen was gekomen en ik het niet heb gehoord, dus pas op met de Noise Control!
Nadelen: je kan maar 2 apparaten verbinden, locatie vind ik ook best lastig en ik heb nu twee keer gehad dat ik met bellen (iphone 6) koptelefoon op had en dat ie symbooltje gaf van "verbonden met headset", maar nadat ik opnam toch nog via de telefoon moest bellen. Hij geeft dan wel netjes de 3 opties op de telefoon weer: luidspreker, telefoon of bose connect II dus het is snel verholpen, maar zou eigenlijk moeten werken. Je merkt dat overal goed over na is gedacht, behalve dus dat ie standaard op ANC Hoog staat. Is hier wat aan te doen?
Ook hier niets dan lof over deze headset. Wel wil ik een puntje toevoegen; de Google Assistent, wat ik geweldig vind. Zelfs icm de iPhone worden de berichten (ook/voornamelijk whatsapp) voorgelezen. Als een bericht wordt ontvangen alleen de naam waarbij de muziek een beetje dimt, precies zodat het niet storend is. Als je dan op de Assistent knop drukt wordt het bericht voorgelezen (of meerdere berichten).

Wel blijft het een afweging, komend van draadloze oordopjes die wat bij betreft lekkerder zitten. Maar qua geluid komen die niet in de buurt van deze Bose, en dan heb ik nogal wat oordoppen geprobeerd..
"Bellen met de headset gaat ook super, alleen niet op de fiets doen vanwege het windgeruis ;)"

ANC op ' Laag' zetten lost dit op - werkt geweldig
Ik heb er 290 voor betaald bij Amazon.de

Een fijne koptelefoon alleen.... ik heb een macbook pro uit 2012 en de combinatie met de QC 35 II is verre van ideaal. Geluid begint bij online kijken iets achter te lopen. Ook heb ik last van hiccups en kort wegvallen van de verbinding. Ik ben de enige niet die er een probleem mee heeft. Of het nu aan de driver ligt of aan de Macbook of aan MacOS... ik ben er nog niet uit. Op mn IPhone heb ik nergens last van.

Dat gebeurt bij mij ook wel eens, voornamelijk als de telefoon en w10 laptop tegelijk zijn verbonden. Als ik de telefoon dan disconnect gaat het wel goed.

Met 2 telefoons tegelijk dan weer geen probleem.
Ik heb deze zelf ook sinds een paar maandjes. Die ruis had ik niet toen ik hem voor het eerst aanzette. De ANC was echt geweldig. Toen gaf de Bose app aan dat er een firmware upgrade beschikbaar was die ik nietsvermoedend installeerde. Sindsdien is die ruis er. Hier en daar lees je op fora dat anderen hetzelfde hebben na deze firmware upgrade. Probleem is alleen dat je niet meer kan downgraden, wat voorheen wel ondersteund scheen te worden. Sommigen claimen dat het probleem te maken had met upgraden via bluetooth en dat wanneer je het met een USB kabel via de PC deed het verholpen zou moeten zijn. Was bij mij niet het geval. Denk dat het weinig zin heeft om hem terug te sturen aangezien ze het allemaal hebben. ANC werkt nog steeds heel behoorlijk. Geluidskwaliteit en comfort zijn ook dik in orde. Persoonlijk geen problemen gehad met bluetooth verbinding.

[Reactie gewijzigd door Roadrunner op 31 januari 2019 15:48]