1 review

Huawei MediaPad T5 WiFi (2GB ram) Zwart

Specificaties 10,1" • 1920x1200 • 16GB • Android 8.0 - Bekijk alle specificaties

Huawei MediaPad T5 WiFi (2GB ram) Zwart Review

Jimmy J. 22 januari 2019, laatste update op 23 januari 2019, 2.913 views Product gekocht

Huawei MediaPad T5 WiFi (2GB ram) Zwart

Prima tablet met een erg goede prijs/kwaliteit. Geen krachtpatser voor games, maar iets waar je prima op kan browsen, mailen en Netflixen.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Scherm

Minpunten

• De camera's schijnen slecht te zijn
  • Geen omgevingslicht sensor
  • Geen fast charging

Ik heb deze tablet gekocht als aanvulling op mijn 'home automation'. Hij zal vooral gebruikt gaan worden voor apps zoals Philips Hue, Nest en Logitech Harmony. Ik zal geen gebruik maken van games en de camera's, en kan de tablet daar dus ook niet op beoordelen.

Eerste indruk
Toen ik de tablet fysiek ging kopen, ging ik met het idee op pad om een Samsung Tab A 10.1 te halen. Maar eenmaal aangekomen in de MediaMarkt, lag deze MediaPad T5 ernaast. En die vond ik eigenlijk veel mooier ogen! Georiënteerd op 'landscape' in plaats van 'portrait', een mooiere bezel en speakers aan de onderkant, waardoor Netflix in bed nét is beter klinkt.

De schermen waren nagenoeg gelijk, en met een prijs van 188,- euro van de Samsung versus 199,- euro voor de Huawei, ben ik uiteindelijk voor deze laatste gegaan. Geen spijt!

Pluspunten
Goed scherm. Fijne touch. Goede bouwkwaliteit. Lekker handzaam, licht en stijf. Weinig bloatware. De minpunten:

Maar 16GB
Deze tablet is maar 16GB, en ondanks dat het geheugen uit te breiden is met een SD kaart, ga je daar niks aan hebben als je veel spellen installeert, want die moeten op het interne geheugen. Ga je er dus veel apps mee downloaden, dan kun je beter kijken voor de iets duurdere 32GB versie (die ook iets sneller is met 3GB RAM). Ik heb nu nog 5 van de 16GB over na het installeren van mijn 'noodzakelijke' apps.

Geen krachtpatser
Her en der merk je een kleine hapering, maar je mag ook niks snellers verwachten voor dit geld vind ik. Vergeleken met mijn Samsung S8 lagged hij zo nu en dan iets meer, maar er is zeer goed mee te werken. Apps starten vlot op, multitasken gaat prima en het belangrijkste: alle home automation apps doen het vloeiend. Ik speel er verder geen games mee.

Langzaam laden
De tablet wordt opgeladen met een conventionele micro USB kabel en dit gaat niet snel. Verwacht niet dat je er even in een uur 70% bij laadt. Gelukkig gaat hij wel lang mee op één lading, zeker als je hem gebruikt voor het lichtere werk.

Geen omgevingslichtsensor
Je zult dus zelf de helderheid van het scherm moeten aanpassen, want dit doet hij niet automatisch.

Al met al een prima tablet voor nog geen €200,-

Heb jij ook een Huawei MediaPad T5 WiFi (2GB ram) Zwart?