XFX GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T70F-UDF7 Review

tcpipNewbie 31 januari 2006, 1.372 views

XFX GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T70F-UDF7

Pluspunten

• Snel, snel, snelst!!

Minpunten

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Na lang wikken en wegen tussen ofwel een ASUS EXTREME 7800 GTX/TOP ofwel een XFX 7800 GTX werd het toch een XFX 7800 GTX. Na de aanschaf direct geinstalleerd. En tot mijn verbazing was de installatie in XP echt een fluitje van een cent, geen problemen met drivers etc. Ook met de Linux boot geen noemenswaardige problemen, hoewel qua driver hier wel iets meer dan basis-kennis nodig is om het geheel goed te laten draaien.

Natuurlijk heel benieuwd naar de resultanten tijdens het gamen, het verschil was al direct merkbaar bij het inladen van BF2. Tot voor kort duurde dat een eeuwigheid maar nu schiet het opstartscherm als een flits voorbij.

Met alles op de hoogst mogelijke grafische stand was ik benieuwd hoe snel en vooral hoe mooi het spel eruit zou gaan zien. Dat was dus wel even wennen aan de details en de vloeiende bewegingen die nu gemaakt konden worden echt super. Ook op de BF2 maps waar erg veel verschillende acties plaats vinden draait de XFX als een spreekwoordelijke speer.

Ik ben ZEER tevreden over de XFX 7800 GTX kaart!!!

Machine spec's;
Pentium4 3,8ghz, 2gb intern geheugen
2 x 150gb 10000Rpm hd's
Scherm: Acer 24"widescreen
Muis: G5
Toetsen: Microsoft Natural Curve

Heb jij ook een XFX GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T70F-UDF7?

Noem je dit een Survey ?

Waar zijn je resultaten ? Benchs ? Scores ?
Snel, snel, snelst!!
Vergeet 512 MB versie niet en op het moment is 1900XTX snelst dus...
en vanwaar de modbaarheid score? en vertel eens op welke resolutie je draait en games doet.
Vergeet 512 MB versie niet en op het moment is 1900XTX snelst dus...
Ik heb de vergelijking gezien met de 7800gtx 256mb, maar nog niet met de 7800gtx 512mb. (ik geloof wel dat hij sneller is maar ik heb het nog niet gezien)
Dat jij dat niet gezien hebt betekent niet dat je dat moet gaan melden zonder eerst te zoeken, wat krijgen we als iedereen die dat niet weet gaat reageren ? En waarom is zo'n overbodige reactie 2 (Inzichvol) gewaardeerd ? |:(

ATi Radeon X1900 XT en XTX reviews

Hier kun je aan die mooie grafieken zien dan 1900 XTX sneller is dan 7800 GTX 512 MB, als je de tekst ook leest wordt je nog wijzer. Sneller dan 256 MB is ie sowieso want wat is het verschil behalve 256 MB meer ?
De kloksnelheid van de core is verhoogd van 430MHz naar 550MHz en het geheugen doet zijn werk op 1,7GHz in plaats van 1,2GHz.
BF2 laadt nu sneller bij jou? Mag ik vragen hoeveel RAM geheugen je hebt?
Hij schrijft toch 2 GB intern ?
Sneller een map laden omdat je kaart sneller is is niet zo vreemd als het klinkt. De shaders worden door de kaart geladen en gecompileerd, ook de textures zullen sneller laden als de kaart sneller is.
En met wat tweaks kan je BF2 een stuk sneller laten opstarten, bijv. door de 'movies' folder te renamen naar 'movies.old'. Dan gebruikt BF2 meteen ook een stuk minder geheugen, dus laden ook de levels sneller.
ennuh:.. valt me tegen van ati. ati scoort +/-250 punten meer met de x1900 512mb dan de 7800gtx 512mb, maar het grootste -punt is dat die kaart gemaakt is om tegen de komende nvidia kaart te concureren dacht ik. als ik dat mag zeggen want ik weet het niet zeker

ps je had ook jou stuk kunnen ondersteunen met die link, maar je zal wel een reden hebben om zo in de verdediging te springen op iets wat niet eens op een aanval leek.
ik geloof je wel,.. etc etc...
stond er ook tussen haakjes maarruh no sweat man thnx voor het linkie! en wees relaxed...
Een survey hoort toch een produkt zelf te bespreken. Aangezien maar weinig mensen meerdere nieuwe videokaarten van verschillende merken kopen is het helemaal niet gepast om van iemand te verwachten dat hij een net gekochte kaart met een ATI gaat vergelijken. Dat doen de journalisten wel.
Grample en BTownMadness laten zien dat ze suffe fanboys zijn door van iemand die een 256 MB kaart heeft gekocht te eisen dat hij dingen gaat schrijven over een 512 model of een ATI kaart.
dit is geen survey maar een observatie,die een ieder van ons had kunnen geven.