Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 Review

Postman_Pat 31 januari 2006, 777 views

Cooler Master Centurion 5 CAC-T05

Pluspunten

• koeling
  • stilte in vergelijking met mijn oude kast
  • bouwkwaliteit

Minpunten

• weinig ruimte om de bekabeling weg te werken.

Ik heb deze kast sinds een week of 3 in bezit en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.

Ik ben in het bezit van een door Zalman 7700Alcu gekoelde AMD64 3000+, en een ATI Radeon 9800PRO die in mijn zeer oude big tower de binnentemperatuur op 45 graden kregen(idle!) en dat vond ik al koel.
Dankzij de 2 (standaard) ingebouwde kastkoelers (eenmaal 120mm en eenmaal 80 mm) komt deze nu niet boven de 31 graden uit. Daarbij moet wel worden gezegd dat de koelers op volle snelheid draaien (12V).

Er is voldoende plek om verschillende drives in te bouwen. de onderste worden meteen ook gekoeld door de 80mm intakekoeler. Daardoor blijven mijn HDD's op een keurige 27 graden (idle). Deze HDD's worden door middel van een speciaal click-mechanisme vast gezet. Dit werk perfect en is ideaal omdat je niet meer hoeft te priegelen met schroefjes. Dit geldt overigens ook voor de CD/DVD-drives, ook die zet je vast met een click-mechanisme.

De ruimte om je moederbord in te bouwen is beperkt, maar genoeg om mijn MB kwijt te kunnen.
Het enige dat wel jammer is, is dat mijn voeding (Zalman) een zodanige hoeveelheid bekabeling heeft die je niet makkelijk weg kan werken.
Ik heb ze dan ook zo veel mogelijk samengebonden om de luchtstroom in mijn kast zo min mogelijk te beinvloeden.
De koeling van de kast is zoals ik al zei prima in orde, dit komt ook door het gaas-achtige voorkant en de ventilatietunnel op de zijkant en de opening in de zijkant ter hoogte van de AGP/PCI kaarten.

De algehele bouwkwaliteit is erg goed te noemen in vergelijking met mijn oude kast, die zwabberde alle kanten op zodra ik er 1 zijkant afnam, dat is hier absoluut niet het geval. De randen aan de binnenkant zijn keurig afgerond en daardoor is het, tenzij je een ongelofelijke kluns bent, onmogelijk om je te snijden aan het SECC-staal van de binnenkant.

Heb jij ook een Cooler Master Centurion 5 CAC-T05?