1 review

Denver BTN-206BLACK (Zwart)

Specificaties Bluetooth met onbekende aansluiting - Bekijk alle specificaties

Denver BTN-206BLACK (Zwart) Review

tweakradje 14 januari 2019, 1.373 views Product gekocht

Denver BTN-206BLACK (Zwart)

Een feedback Active Noise Cancellation hoofdtelefoon met Bluetooth voor weinig. Losse 3,5 mm audio kabel. Ook los te gebruiken met alleen Active Noise Cancellation aan.

Pluspunten

• goed geluid
  • licht
  • losse audio kabel

Minpunten

• dempt vooral lage frequenties

Features Score: 3
Ik heb nog nooit een ANC hooftelefoon gehad. Bij de Action zag ik de Denver BTN-206 Bluetooth ANC hoofdtelefoon liggen voor 20+ euro en dacht laat ik dat eens proberen. Mijn verwachtingen waren niet echt hoog.

De Denver BTN-206 is een "feedback Active Noise Cancellation" hoofdtelefoon die voor zijn prijs goed presteert. Vooral het comfort en de geluidskwaliteit (ANC aan) zijn boven gemiddeld als hoofdtelefoon. De bouwkwaliteit is redelijk. Ik heb mijn exemplaar via de Action gekocht. Moest hem echter snel ruilen omdat er een knopje was gebroken (af fabriek). Dus let daar wel op.

"Feedback Active Noise Cancellation" is de techniek dat elke oorschelp een microfoon aan de binnenkant heeft (waar de luidspreker zit) en dat signaal vergelijkt met het inkomende audio signaal van de bron.
Dit heeft een voordeel en een nadeel. Het grote voordeel is het elimineren van de mechanisch akoestische eigenschappen van de speaker driver. Het nadeel is dat het vooral laag frequente omgevingsgeluiden weg filtert en hogere frequenties minder.

Terug naar de BTN-206. Er zitten 3 knoppen op de rand en een grote op het zijvlak.
Met het bovenste knopje op de rand zet je ANC aan. De led in de knop op het zijvlak wordt groen. ANC kan altijd aan of uit gezet worden. Ook zonder muziek en/of kabel.

Tijdens het laden (micro usb) wordt de led in de knop rood. Als je de knop op het zijvlak lang indrukt gaat bluetooth aan. De kabel moet dan wel verwijderd worden.
De led wordt dan blauw (met groen als ANC aanstaat).

Zonder ANC is de BTN-206 eigenlijk ronduit niet om aan te horen. Maar wordt de ANC aangezet geeft hij een helder en duidelijk geluid met verrassend lage bas.
Hoe lang je ANC kan gebruiken heb ik nog niet kunnen vaststellen. Maar zeker langer dan 8 uur.

ANC van deze hoofdtelefoon doet wel zijn werk. Zeker in het lage deel van het spectrum. Het geluid is helder met diepe bas.

Mocht je de BTN-206 bij de Action nog zien liggen zou ik hem zeker aanschaffen als je nog nooit een ANC hoofdtelefoon hebt gehad. Uiteraard zijn er veel betere maar die kosten dan ook veel meer.

Heb jij ook een Denver BTN-206BLACK (Zwart)?