Specificaties Strategie en management-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Napoleon: Total War, PC (Windows) Review

jellygorgeous 15 april 2010, laatste update op 15 april 2010, 547 views

Napoleon: Total War, PC (Windows)

Pluspunten

• singleplayer
  • multiplayer
  • geluid
  • graphics
  • besturing

Minpunten

• multiplayer campaign

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Ik heb een tijdje terug de game Napoleon Total war vlak na zijn release gekocht en vond de game wel een review waard. Dus hier is ie.

Singleplayer
De singleplayer in NTW heeft meerdere onderdelen. je hebt: Napoleon's campaign, campaign of the coallition, historical battles en free battles(skirmishes). De Napoleon campaign gaat langs de tijd van Napoleon als generaal en later als heerser van het Franse imperium. Je begint in ItaliŽ waar je de Oostenrijkers moet stoppen voordat ze ItaliŽ overnemen. Daarna naar Egypte om Engeland te bitchen. En als laatste neem je het op tegen zo'n beetje iedereen in Europa met als twist de slag om Waterloo. Dit zijn allen gewoon standaard campaigns zoals je die van Total War games gewend bent. Alleen nu hebben ze de maps opgesplitst wat ik persoonlijk wel fijner vind als je in Egypte zit heb je ook echt alleen Egypte en omstreken en niet de hele wereld erbij zoals in ETW. Verder kun je ook nog de klassieke bekende gevechten als Napoleon te spelen zonder een hele campaign er om heen. Je moet wel het eerste gevecht halen om het volgende vrij te spelen. Daarnaast heb je ook nog de Campaign of the Coallition waarin je als Pruisen, Engeland, Rusland of Oostenrijk kan spelen en het tegen de Fransen kan opnemen. Dit is ook weer gewoon een standaard campaigne alla TW style. Verder heb je nog de gewone single battle mode waarin je een gevecht tegen de computer kunt doen.

Multiplayer
De multiplayer heeft een nieuwe optie. Online campaign, dit is een erg leuk speltype alleen werkt het voor mijn gevoel niet echt tenzij je nonstop 5uur achter elkaar door gaat spelen om de ander te verslaan. Het is een leuke optie maar ik vind het niet echt iets aan gezien je de helft van de tijd bezig bent met naar de campaigne map staren. Verder hebben je de ouderwetse straight on battles waarin je samen en tegen anderen een gevecht kan doen. Dit is veel pittiger dan in de singleplayer. Gezien iedereen hier zijn eigen tactieken heeft en je nooit weet waar je tegenover staat. Daarnaast heb je ook nog de Drop in Battles dit is gewoon een 1v1 gevecht waar je een leger toegewezen krijgt en maar moet zien te winnen, maar je kunt ook tegen iemand komen te staan die midden in zijn campaign zit en jij als zijn tegenstander speelt. Dit vind ik een erg leuke optie gezien hier de legers over het algemeen vrij evenwichtig zijn en er niet iemand echt in het voordeel is. En het is natuurlijk leuk om iemand te verslaan midden in zijn campaign terwijl hij net zo ver was en nu weer helemaal opnieuw kan beginnen.

Graphics
Het uiterlijk van NTW vind ik vrij goed voor een rts. De mannetjes zien er gedetailleerd uit en er zitten veel verschillen tussen zodat ze niet op elkaar lijken. De effecten van de geweren en kannonnen zijn ook veel beter dan in ETW. verder zien de maps er gewoon weer goed uit en de campaign maps zijn mooi genoeg om mee te spelen. De filmpjes die erin zitten zien er ook goed uit.

Besturing

De besturing in het spel is ook weer goed. Voor een beginner is het makkelijk te doen en niet te moelijk om onder de knie te krijgen. Voor de ervaren TW speler is het weer bekend en zijn er misschien een paar extra knoppen maar dan houd het ook op. Verder is de besturing in de campaign ook goed en niet irriterend zoals ik die vond in ETW, waar mijn leger in de tegenovergestelde richting ging lopen dan waar ik ze heen stuurde.

Geluid
Het geluid in de game is echt goed. Als je ver uitgezoomed bent hoor je de kanonnen en geweren bijna niet, maar zodra je inzoomt hoor je in eens dikke knallen en schoten. Ook als twee groepen in elkaar in lopen hoor je de bajonetten op elkaar afketsen. En als je soldaten aan het marseren zijn hebben sommige groepen units ook nog een trommelaar die een vrolijk deuntje speelt.

Persoonlijk vind ik NTW een goede game. De singleplayer is leuk en ook leuk om vaker te spelen. De multiplayer bied leuke nieuwe opties en vooral de Drop in battles vind ik leuk. De graphics hoor je mij niet over klagen net als het geluid. De besturing is verder ook prima en niks mis mee. Ik vind alleen de multiplayer campaign niet werken en niet echt veel aan maar dat is het dan ook.

Heb jij ook een Napoleon: Total War, PC (Windows)?

Reviews door de redactie