Specificaties 8GB USB 2.0-stick - Bekijk alle specificaties

Kingston DataTraveler (G2) 8GB 8GB Blauw Review

Dorgaldir 14 april 2010, laatste update op 22 april 2010, 845 views

Kingston DataTraveler (G2) 8GB 8GB Blauw

Pluspunten

• Uitschuifbare usb poort
  • Snelle data transfer
  • redelijk mooi design

Minpunten

• zeer onduidelijk activiteits ledje

De stick werd in een duidelijke verpakking verkocht waardoor je de vorm goed kon zien.

Aan de zijkant is een schuifknop om de usb poort uit te schuiven waardoor deze minder snel beschadigd raakt en op het uiteinde is een keyring.

Verder is het een gewone stick, nog geen klachten over gehad.

Ik heb er een aantal gewone bestanden opstaan en draai er verder ook enkele portable apps op, waaronder xampp, dit werkt zeer vlot (in vergelijking met mijn andere usb stick, lokaal ge´nstalleerd werkt uiteraard beter.) en zonder problemen.

Er is een activiteiten ledje, maar deze is echter zeer onduidelijk, als er wat licht in je kamer is dan zie je het al bijna niet meer. En in dat geval hadden ze er beter geen in gestoken want wat is het nut van een led als je hem niet ziet.

Verder kan ik enkel nog zeggen dat de DataTraveler een knap design heeft, hij ziet er knapper uit dan de gemiddelde stick maar toch geen overkill.

Heb jij ook een Kingston DataTraveler (G2) 8GB 8GB Blauw?

Er zit wel degelijk een activiteitsledje op. Is niet duidelijk zichtbaar.
Maar kijk eens naar het grotere "hoofd" op de kant waar in het blauw het woord kingston staat.... die licht op bij activiteit.
Kijk eens aan, ik heb het nogmaals getest en heb mijn hand over het hoofd moeten houden om er wat schaduw over te werpen en toen zag ik inderdaad een heel vaag lichtje.
Wat ik persoonlijk erg slecht vind, is het schuifje dat niet "vastklikt". Dit in tegenstelling tot SanDisk Cruzer's enzo. Heel irritant want je moet de hendel steeds tegenhouden bij het inpluggen :( .
Je moet juist van de hendel afblijven, zodat ie in een lock-positie blijft. ;)
Hoe snel is ie, read/write? :)