Sweex ST010 Review

Marv 29 januari 2006, 567 views

Sweex ST010

Pluspunten

• Goede vormgeving (maar dat is ieder voor zich natuurlijk)
  • Degelijke usb-kabel
  • Beschermhoesje
  • Zeer laag gewicht

Minpunten

• De kleine fragiele schroefjes

Het installeren van de hard disk was een makkie, het dichtschroeven van de casing een ander verhaal. De schroefjes zijn zo klein en fragiel dat ik 3 van de 8 schroefjes er niet in heb kunnen schroeven (er wordt een mini schroevendraaiertje meegeleverd).

Voor de rest ziet 'ie er wel netjes uit en de usb-kabels voelen heel degelijk en stevig aan. De koeling zit ook wel goed want casing is nog niet echt warm geweest.

Wat misschien een beetje vreemd is dat er bij de casing nog een aansluiting zit voor "power" maar dat hiervoor geen kabel wordt meegeleverd. De usb aansluiting zorgt voor de voeding van de HDD (er zitten 2 usb stekkers aan de kabel om voor extra stroom te kunnen zorgen. De Western Digital die ik gebruik heeft voldoende aan 1 aangesloten usb stekker)

Het gewicht van de casing heb ik niet vergeleken met anderen maar deze weegt echt bijna niks (bij de bestelling vroeg ik me af of er wel iets in de doos zat, en dat was incl. hdd). Dit is natuurlijk wat je wilt bij een externe 2,5" hdd.

Heb jij ook een Sweex ST010?

Ik had een tweede hands 40Gieger met die behuizing gekocht van iemand. (Zat ook leren hoesje bij 8-))
Kort daarna begaf de schijf van een van me desktops het waardoor ik de laptopschijf in me desktop moest bouwen.
...
Ik vind dat je je frustratie over de schroefjes erg netjes hebt verwoord. Het eruithalen ging nog wel maar op twee plaatsen waren de schroefjes er niet terug in te krijgen. Met het kleinste beetje kracht draai je de kop al helemaal kapot.
(Er zaten ook maar 7 van de 8 schroefjes in toen ik hem kreeg. De vorige eigenaar zal er ook al wel om zeep geholpen hebben).
Behuizing ligt nu bij een vriend op zijn laptop hardeschijf mee aan te spreken als zijn laptop niet meer wil.
...
Geen Aanrader
Tja, Sweex blijft Sweex

Ik heb lekker een Digiconnect als 2.5 schijf behuizing die ietsjes groter is dan deze sweex maar wel betere kwaliteit. :P