Gigabyte Aorus K7 (US)

Specificaties Bedraad Qwerty met Cherry MX Red switches - Bekijk alle specificaties

Gigabyte Aorus K7 (US) Review

AlkoMasterz 22 december 2018, laatste update op 23 december 2018, 28 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.AlkoMasterz schreef afgelopen jaar 3 reviews, waarvan 100% gesponsord.

Gigabyte Aorus K7 (US)

Pluspunten

• Aluminium body
  • Heldere RGB
  • Cherry MX
  • Aanpasbare hoogtesteunen

Minpunten

• Geen macro toetsen (wel via software)
  • Bij langere typsessies een steile learningcurve
  • Geen polssteun

Hoi! Ik ben Alex, gamer en gametechneutje in de dop. Al een paar jaar mijn eigen blog ASNGaming maar ik wil graag mijn reviews met jullie delen! Laat ook altijd lekker wat feedback achter zodat ik ervan kan leren. Alles is welkom!
Voorwoord
Zoals je weet is Aorus de gaming-kant van Gigabyte. En ondanks dat het een relatief nieuwe naam in de gaming industrie is, produceren ze toch al een aardig aantal producten. Een perfect voorbeeld daarvan is het Aorus K7 gaming toetsenbord. Dit toetsenbord doet volgens Aorus niet onder voor de andere directe concurrenten als Razer en Logitech. Nu vraag je je natuurlijk af of dat zo is. En het antwoord is een volmondig JA! En waarom, dat lees je natuurlijk hier!
Specs
De Aorus K7 komt meteen al goed uit de bus. Het is een full mechanisch gaming toetsenbord met Cherry MX Red switches voor een snelle maar goed reagerend resultaat. Het komt met een 2 meter lange USB 2.0 kabel. Met een switch life van 50 miljoen kliks moet dit ruim voldoende zijn voor al je werk. Daarnaast heeft het FN-mediatoetsen, full RGB en ook nog eens instelbare macro-keys als je de Aorus engine software gebruikt. Het weegt 850 gram, wat lekker blijft liggen tijdens het typen en is vrij smal met een diepte van 15 cm. Het heeft een prijskaartje van ongeveer €105.
Stylish
Zoals gezegd is Aorus een lekkere nieuwkomer in de gaming industrie aangezien moederbedrijf Gigabyte zich echt apart wilt gaan profileren. Dit doen ze door de kwalitatief goede Aorus producten in de mid end prijsklasse te stoppen, kwaliteit voor een betaalbare prijs. Het is lastig om jezelf als bedrijf te onderscheiden en Aorus pakt daar goed op in door hun producten lekker minimaal aan te pakken, zo ook de K7. Met een aluminium body is het een stijlvol stukje maatwerk en met een neutrale font misstaat het niet bij elke gaming rig. Aan de rechterbovenhoek prijkt het logo van Aorus in full RGB, tezamen met de gebruikelijke functieverlichting maar ook een winlock lampje. Dit laatste is handig, aangezien je dan weet dat je je windows toets niet kan gebruiken. Bij toetsenborden van andere bedrijven is dat beduidend minder of zelfs niet aanwezig. Pluspuntje voor Aorus dus.
Snufjes zat
De Cherry MX Red toetsen is een goede keuze geweest van Aorus. Het is een middenweg tussen de luide feedback en de compleet stille toetsen. De Red toetsen bewijzen zich al jaren bij verschillende merken tot een van de beste switches, het is dus logisch dat Aorus hiervoor kiest. Wat leuk is, is dat er een gigantische anti-ghosting is ingebouwd. Ondanks dat ik het niet kan testen, ik heb maar 10 vingers, kan je volgens Aorus 64 toetsen indrukken zonder dat er wat verloren gaat. Daarnaast ken je natuurlijk de standaard toetsenbord voetjes. Die klik je in of uit om je toetsenbord op te hogen. De voetjes van de Aorus K7 is aanpasbaar in hoogte! Door een wieltje kun je heel precies de hoogte bepalen, iets wat ik nog niet eerder heb gezien. Dit is een duidelijk positieve gimmick van Aorus.
Luxe is niet duur
Dat Aorus inzet op luxe moge duidelijk zijn; het gebruik van de aluminium body in deze prijsklasse is ongekend. Er zijn maar enkele toetsenborden met dit type body waarvan sommige zelfs slechter presteren. Welke dat zijn, laat ik maar even in het midden, daar gaat deze review niet over. Daarnaast zijn de bijgeleverde accessoires niet goedkoop te noemen. In de doos zit naast een quick start gids ook een key-guide, zodat je alle functies ook nog eens volledig kan leren, 8 oranje keycaps, een keycap puller, een metalen Aorus sticker maar ook een stoffen toetsenbord tas. Ik heb duurdere toetsenborden in mijn handen gehad die alleen maar komen met een startguide. En de RGB? Volledig spectrum. That is it. Ook met daglicht is de verlichting giga-helder en blijft de RGB een mooi effect geven. Aorus laat je een koning voelen achter je eigen pc.
De praktijk
Maar hoe gaat het in de praktijk? Nou, ik heb een volledige test gedraaid, van het aantal aanslagen per minuut tot aan de reactietijd. En man, heb ik wat ontdekt. Tijdens het gamen is alles prima te noemen. Je game reageert vrijwel direct op de input maar komt echt tot recht in de FPS genre. Hier merk je echt dat je sneller reageert dan met een “normaal” semi-membraam gaming toetsenbord zoals de eerder gereviewde Logitech G213. Je krijgt steeds meer ervaring erin, en wat ook enorm helpt zijn de gevormde keycaps. Door de vorm van de keycaps valt je vinger precies goed waardoor de maximale kracht kan zetten.

Wat lastiger wordt het tijdens gebruik waarbij je meer moet gaan typen. Ik merk direct tijdens het typen van mails al dat correct typen wat moeilijker gaat. Doordat het toetsenbord wat smaller is als andere toetsenborden, zijn de afstanden tussen de toetsen wat kleiner. Foutjes zijn sneller gemaakt, en er zit een strenge leercurve in het blind typen. Ik had toch wel even 2 weken full time nodig om hiermee om te kunnen gaan. Nu ik het heb geleerd, wil ik eigenlijk niks anders. Het is veel natuurlijker voor mijn handen dan de conventionele toetsen. Hoe? Geen idee. Maar het werkt.
Gigabyte’s Aorus komt prima binnen met een van de beste toetsenborden die ik onder mijn handen heb gehad. Een aluminium body met Cherry MX Red en nog eens hele heldere RGB? Die krijg je niet zo snel voor deze prijsklasse. Het valt op tussen het oerwoud van toetsenborden en met recht, het levert prima resultaten voor een prima prijs.

Heb jij ook een Gigabyte Aorus K7 (US)?