Asus Radeon X850 XT 256MB DDR3 (AGP, DVI), AX850XT/HTVD/256 Review

basb 23 maart 2007, 707 views

Asus Radeon X850 XT 256MB DDR3 (AGP, DVI), AX850XT/HTVD/256

Pluspunten

• De videokaart is erg stil
  • De kaart is energie zuinig, in idle stand verbruikt de kaart de helft minder dan een radeon 9800 XT
  • Kaart kan nog steeds goed mee met de nieuwe games

Minpunten

• Als gevolg van de grote koeler, heeft deze kaar als nadeel dat er twee sloten nodig zijn.
  • Koelrib heeft neiging om stof op te vangen waarmee luchinlaat van luchtkanaalsysteempje dicht gaat zitten

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Over deze kaart niet zo heel veel te vertellen. Je krijgt waarvoor je betaald. Voor hogere beoordeling had de kaart vooral goedkoper moeten zijn. Echter ik moet kennelijk minimmaal 75 woorden hier typen. Ontwerp van de kaart is ook handig, doordat de koeler zo ontworpen is dat de lucht via een ander pci-slot naar buiten wordt geblazen wordt ook de kast van je pc beter gekoeld. Verder raakt deze radeon kaart niet overhit zoals de 9800XT dat wel deed bij vele mensen.

Kaart is nog steeds ingebruik, wel min punt is dat koeling dicht gaat zitten met stof binnen een jaar in een huis waar het minder dan gemiddeld stoffig is:)

Verder doet de kaart het met de meeste games ook prima in 1680x1050

Heb jij ook een Asus Radeon X850 XT 256MB DDR3 (AGP, DVI), AX850XT/HTVD/256?

maak dan geen survey |:(
Ik weet nu in ieder geval dat de kaart goed gekoeld is :Y)

Mja, als je zegt je krijgt waarvoor je betaalt verwacht ik eigenlijk dat de kaart heel goed is maar ook duur, maar uit jouw survey blijkt meer dat de kaart redelijk is en erg duur?
ik moet zeggen het koelingsprobleempje is wel beter opgelost!

wat je zegt me "oude" 9800XT is eraan kapot gegaan
dit is bij mijn x850xt nie gebeurt :)
tja, niet echt een waardevolle survey zou ik zeggen...
dus iemand die zo'n kaart zou willen kopen heeft geen idee wat de prestaties ervan zijn of dat het een goeie aankopp zou zijn (jah dus behalve dat hij meekrijgt dat de kaart teveel kost dus uiteindelijk een miskoop zou zijn)....
enne een keertje je spelling checken zou ook wel kunnen ;)
Ik vind het zelf geen probleem dat mijn Asus X850 een extra slot nodig heeft. Zitten genoeg op een standaard mobo en waarom zou je extra randapparatuur inbouwen als je je pc voor huis, tuin en keukengebruik hebt en wat spellen speelt. De huidige mobo's (heb zelf een Asus mobo) zijn redelijk compleet (netwerk, geluid, usb, etc.)
Voor de pro's kan ik me voorstellen dat het moeilijker zal zijn om uit te breiden. Voor normaal gebruik bij een standaard mobo heb je er geen last van.

Wat ik wel vond is dat alles er zo gelikt uitziet (doos + mooi plaatje op koeler) dat ik me afvraag waarom ik daar voor betaal. Voor case-modders misschien leuk, maar ik heb geen flashy kast nodig.

Verder dik tevreden over het kaartje.
Dit soort survey's zouden gewoon delete moeten worden, om vervuiling tegen te gaan....