Sennheiser Momentum Wireless (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser Momentum Wireless (Zwart) Review

Ronald98 10 december 2018, 525 views Product gekocht

Sennheiser Momentum Wireless (Zwart)

Was altijd een grote fan van de JBL koptelefoons maar ben overgestapt op Sennheiser aangezien JBL alleen maar kapot ging, ben ik tevreden met mijn aankoop?

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Comfort
  • bouwkwaliteit
  • Batterij

Minpunten

• Lagere geluidskwaliteit tijdens draadloos gebruik
  • Geen draaiende oorkappen
  • Verliest soms gewoon de draadloze verbinden (alleen als het volle maan is)

Oke, laten we de Sennheiser Momentum maar eens even goed onder de loep nemen....

Specificaties

Dynamisch

Verbindingen
Bedaard 3,5 mm
Draadloos (bluetooth)
Near Field Communication (NFC)

Batterijduur
22 uur

Kleur
De koptelefoon is verkrijg baar in zwart en ivoor

Tasje?!
Jazeker! je krijgt een mooi tasje waar je de Momentum in kunt bewaren, nadeel is wel dat er een vliegtuig op kan landen.
Ze hadden beter gewoon een mooi zakje kunnen doen en de prijs iets naar beneden.

Geluidskwaliteit
het is natuurlijk super leuk om uren lang door te neuzelen over de techniek van een koptelefoon maar aan het eind van het verhaal gaat het er alleen maar over of zo'n ding een beetje goed klinkt.
Ik kan met een gerust hart zeggen dat dat zeker het geval is!

Als eerste ga ik het hebben over de draadloze kwaliteit.
Ik heb gemerkt dat er wel degelijk een verschil zit tussen de kwaliteit die je hoort als je de koptelefoon draadloos gebruikt of bedraad.

Hoe dat nou precies zit heeft met bluetooth te maken.
Ik kan een heel technisch verhaal gaan houden maar als het-puntje-bij-het-paaltje komt is het simpel, bluetooth zet het signaal om, met andere woorden, het gaat ermee klooien.
Ik heb zelf een Steelseries Siberia 840 headset voor mijn computer waar ik veel muziek op luister. Die werkt niet via bluetooth maar via een ander signaal, het resultaat is dat je het signaal ontvangt zoals het bedoeld is, om het maar zo te zeggen. Ik merk dus ook bij de 840 geen verschil of ik hem bedraad gebruik of draadloos.

Het goede nieuws voor de Momentum is dat ja inderdaad de kwaliteit iets minder is als je draadloos gebruikt maar dat betekend niet dat het waardeloos is, in tegendeel.
Het enige wat je mist zijn de wat diepere donkere bassen.
Verder is hij eigenlijk allemaal hetzelfde.
Echter, dat is van toepassing op de telefoon.
Gaan we de audiofile route op en sluiten we hem aan op een goede amp met FLAC muziek dan merk je al gouw het verschil.

Hoe je het ook went of keert, de Sennheiser Momentum Wireless produceert een goed en prettig geluid.
Er is geen sprake van een overvloed aan bas, het is lekker straks en de hoeveelheid is precies goed.
Ik moet zeggen dat ik wel echt geniet van de hogere tonen met deze koptelefoon.
Ze klinken heel helder en niet over de top maar het is net dat beetje beter dan wat je gemiddeld hoort.

Verder bied de koptelefoon een goed stereo beeld zodat je een mooi idee krijgt waar wat gebeurt, gitaar links, zang rechts, drum precies in het midden, heerlijk!

Of je nou klassiek, rap, blues, rock of pop luistert het zal allemaal prachtig klinken dat weet ik zeker.
Ondertussen is mijn Momentum als 2 jaartje oud en als je aan mij zou vragen wat ik zou doen als deze de geest geeft zal ik waarschijnlijk er gewoon weer 1 gaan kopen.

Onlangs heb ik wat andere koptelefoons beluistert die duurder of goedkoper waren dan de Momentum en ik moet zeggen dat ik telkens weer terug verlangde naar de Momentum.
De ene keer klonk het goed maar zat het gewoon niet lekker en visa versa.
Natuurlijk kun je wel betere kwaliteit krijgen als je de echte audiofile markt opgaat maar de meeste mensen gaan nog steeds gewoon naar de plaatselijke Mediamarkt en zoeken er daar 1 uit.
Dat is logisch want de meeste mensen zoeken een koptelefoon voor dagelijks gebruik.
Het moet licht zijn, draadloos, mooi uiterlijk, grote batterij, etc.
Voor mij vinkt de Sennheiser Momentum alle vakjes af.

Ik kwam van de top modellen van JBL af die ik al een aantal jaren telkens gebruikte..... het was een verademing toen ik de Momentum hoorde.

Ik vond de eerste Momentum niet goed, daar ga ik eerlijk over zijn en ik ben niet de enigste, maar Sennheiser heeft geluisterd naar de klanten en ze hebben een top product afgeleverd, daar kan JBL nog iets van leren....

Heb jij ook een Sennheiser Momentum Wireless (Zwart)?

Hallo Ronald,
Leuke review, geeft mij vertrouwen om voor dit beestje te gaan in plaats van de B&O h4.

Ik mis alleen één ding; de kwaliteit van de microfoon. Weet niet of wij hier met reviews iets vergelijkbaars kunnen doen als Paul (reviews: Noisecancelling koptelefoons - Vijf topmodellen getest) maar ik ben zeer geïnteresseerd in de mogelijkheden om dit als headset te gebruiken zonder vrienden te irriteren met schel, blikkerig of opgeblazen geluid. Misschien dat je een voice record kan maken en deze vergelijkt met de performance van de PXC550 uit de tweakers review?

[Reactie gewijzigd door TweakersNiels op 11 december 2018 13:55]

Bedankt!
Ik ben nooit een fan van B&O geweest, te duur en veel te weinig kwaliteit.
Voor zover ik weet kun je de mic niet gebruiken om mee te bellen of te skypen/discorden (als dat een woord is)
Dan zou ik eerder gaan voor een game headset, de stealseries siberia 840 is in mijn ogen de beste die er is, de nieuwe arctis heb ik niet gehoord. maar de mic daarvan is ook shit tbh.
Haha, dank voor de snelle reactie. Weet niet hoe ik hem zo lang ben misgelopen, maar hier een leuke site om de geluidskwaliteit van mic's te vergelijken (helaas niet heel veel nieuwe koptelefoons te vinden, maar toch) https://www.rtings.com/he...usage=5003&threshold=0.05. Al die bluetooth headsets klinken eigenlijk bagger als je het even met een game ding vergelijkt :P .

Voor retail prijs zijn die B&O idd niet aan te raden, marktplaats maakt gelukkig een hoop goed.

[Reactie gewijzigd door TweakersNiels op 11 december 2018 14:40]