Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Lachesis (Wit) Review

DannyvdHof 9 april 2010, laatste update op 9 april 2010, 632 views

Razer Lachesis (Wit)

Pluspunten

• Rechts als Links handig
  • Programmeerbare knoppen
  • Mooie verpakking
  • Ligt goed in de hand
  • Programma voor de muis

Minpunten

• 2 achterste knoppen aan de zijkant

Algemeen

Gekocht van een klasgenootje die hem niet zolang heeft gebruikt met bon en doosje met alles erin, ik heb de muis al sinds december 2009 en heb hem vooral voor games gebruikt.
In de verpakking zitten de drivers, programma om de muis in te stellen en de boekjes/stickers.

Ergonomie

De muis ligt ook lekker in de hand, het is voor rechts en linkshandige.
Hij beweegt soepel en ligt lekker in de hand, maar de soepelheid komt denk ik door de muismat ( Razer Goliathus (speed)).
De knoppen van de muis en ook het scrollwiel voelen degelijk aan, maar de 4 knoppen aan de zijkant zijn lastig in te drukken vooral de achterste 2.

Functionaliteit

boven het scrollwheel heb je 2 knoppen zitten waarmee je de dpi mee kan instellen hoger en lager. dit is vooral fijn als je van gamen bijvoorbeeld naar het bewerken van foto's in photoshop gaat, maar je kan de knoppen allemaal instellen met het programma wat word meegeleverd dit is vooral erg handig met gamen je kan dan zo van profiel wisselen zodat ze ingame weer andere functionalteit hebben.

Precisie

Wat de response van de muis betreft moet ik zeggen dat ik geen vertraging waarneem.
De muis beweegt heel goed over de muismat, maar dat verschilt natuurlijk ook weer met de muismat die je eronder hebt liggen, maar ik raad een muismat aan want ik zou het zonde vinden als er krassen onder de muis komen van het bureau.
Door 1 klik op de knop heb je een ander profiel te pakken met meer of minder DPI en ander ingestelde knoppen heel erg fijn.

Bouwkwaliteit

Wat de bouwkwaliteit betreft vind ik dat de muis goed en solide in elkaar zit.
Je moet er natuurlijk niet mee gaan gooien, want dat is voor geen een muis bevorderlijk ;)

De prijs voor mij was natuurlijk een pluspunt, want 40 euro voor de muis en muismat is natuurlijk niks :)

Heb jij ook een Razer Lachesis (Wit)?

reacties zijn welkom, sorry van mijn kat op de foto, maar ik had geen andere foto ;)