Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty) Review

-DarkShadow- 8 april 2010, laatste update op 8 april 2010, 1.703 views

Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• Design
  • 3 jaar garantie

Minpunten

• Toetsaanslagen maken veel lawaai

Ik heb het Logitech Ultra-Flat toetsenbord vergeleken met het Logitech UltraX premium toetsenbord.

De toetsen van dit toetsenbord zijn zoals de naam al zegt erg plat. Het Ultra-Flat toetsenbord is smaller doordat het een laptop-achtige layout heeft. De shift toetsen zijn bijvoorbeeld smal. Wel is er een numpad aanwezig. Ook zijn er voetjes aanwezig om het toetsenbord schuin te plaatsen.

De bouwkwaliteit van het toetsenbord valt heel erg tegen, de gebruikelijke Logitech degelijkheid ontbreekt. Toetsaanslagen maken echt een enorm lawaai; zeker voor een "flat" toetsenbord. Het lijkt ook alsof de toetsen dieper ingedrukt moeten worden voor een aanslag dan op mijn UltraX toetsenbord. Verder lijken de symbolen en karakters er als stickers opgeplakt te zijn.

Ik heb het toetsenbord 5 minuten gebruikt voordat ik besloot om het te ruilen voor de vier euro duurdere Logitech UltraX premium.

Voordelen UltraX premium:
- Lichtere en stillere toetsaanslagen
- Bredere layout (o.a. bredere shift toetsen)
- Voelt degelijker aan
- Extra (aparte) multimedia knoppen

• Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)
  • Windows XP

Heb jij ook een Logitech Ultra-Flat Keyboard (Qwerty)?

Erg korte review. Ook praat je over slechte bouwkwaliteit, dit is verder niet terug te vinden in Negatieve eigenschappen of Bouwkwaliteit. Ook is de vergelijking met het UltraX toetsenbord kort en niet heel erg duidelijk over onder andere de extra Multimedia knoppen. En het degelijkere gevoel.

Zelf gebruik ik het toetsenbord ook en mij bevalt het wel als ik snel wat moet typen. Maar als je er echt lang en intensief mee wilt werken dan werkt dat uit mijn ervaring alleen als je laptops gewend bent.