Samsung LS34J550WQU Grijs

Specificaties 34" • 3440x1440 • 60Hz • VA • 4ms - Bekijk alle specificaties

Samsung LS34J550WQU Grijs Review

Maestro 7 december 2018, laatste update op 7 december 2018, 1.909 views Product gekocht

Samsung LS34J550WQU Grijs

Prima en zeer scherp geprijsde ultrawide monitor met keurige zwartwaarden, mooie kleuren en uniform beeld. Met name de bijgeleverde voet onthult de lage prijs.

Pluspunten

• Mooi diep zwart voor een LCD panel
  • Prima kleurweergave
  • Scherp geprijsd
  • Uniforme, egale weergave

Minpunten

• Matige, niet verstelbare voet
  • Geen speakers
  • Mindere kijkhoek dan IPS ultrawide

Deze Samsung LS34J550 is mijn kant opgekomen na vier keer ! een LG 34" UltraWide uitgeprobeerd te hebben. Alle vier de exemplaren hadden helaas last van een onacceptabele hoeveelheid IPS glow: Vieze gele vlekken vanuit de hoeken die ook bij het dagelijkse werken zichtbaar waren.

Ik had sterk de voorkeur voor een vlak, non-curved 34" panel en als LG daar afvalt, blijft er niet veel keus over. En dus kwam de Samsung weer in beeld, die eerder was afgevallen door het ontbreken van een verstelbare voet en speakertjes.

Direct na het uitpakken en aansluiten was er een zucht van verlichting te horen :)
'Eindelijk' een panel met een egaal beeld, zonder vieze vlekken en een mooi, diep zwart (voor een LCD dan). Vanuit de doos had de monitor (vergeleken met de LG) een wat groene zweem bij weergave van wit. Dit was prima bij te stellen, zodat na een paar minuten het wit van de LG en deze Samsung erg dicht bij elkaar kwamen te liggen.
Tenminste: Als je er recht voor zit. Da's dan gelijk het grootste minpunt van deze Samsung t.o.v. de LG: De kijkhoeken zijn absoluut minder: Bij de LG IPS, bekeken onder een hoek van 30 graden, blijft wit meer wit dan bij deze Samsung die meer richting het grijs gaat. Normaal zit ik recht voor mijn monitor, dus dit is een minpunt waar ik me prima overheen kon zetten. (Het is onder 30 graden ook geen drama, alleen minder wit dan een IPS)

De praktische nadeeltjes (voet en speakers) zijn opgelost door een losse verstelbare VESA voet (Speaka 1661730, Conrad) te bestellen en een setje speakers onder de monitor zorgen voor het gewenste geluid (en met wat betere kwaliteit dan monitorspeakers)

Ik heb de monitor aangeschaft voor de introductieprijs van 449 euro, wat m.i. al een zeer scherpe prijs is voor deze monitor. Maar... op moment van schrijven van deze review heeft Coolblue 'm zelfs voor 399 euro in de aanbieding: Een absolute no-brainer voor iedereen die op zoek is naar een goede en voordelige 34" 3440x1440 Ultrawide.

Heb jij ook een Samsung LS34J550WQU Grijs?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen