Tamron SP 24-70mm F2.8 Di VC USD G2 (Canon EF)

Specificaties Gestabiliseerd met een filtermaat van 82mm - Bekijk alle specificaties

Tamron SP 24-70mm F2.8 Di VC USD G2 (Canon EF) Review

Frans 1 3 december 2018, 147 views Product gekocht

Tamron SP 24-70mm F2.8 Di VC USD G2 (Canon EF)

Prima objectief dat ik gekocht heb in combinatie met de Canon 6D Mark Ii. Een zware combinatie maar voldoet zeer aan mijn verwachtingen. Voor het eerst geen Canon objectief maar dit Tamron objectief is voordeliger in aanschaf en kwaliteit is nagenoeg gelijk. Gekocht op advies verkoper.

Pluspunten

• Zeer goede kwaliteit.

Minpunten

• Gewicht aan de hoge kant.

Handling Score: 4
Scherpte (open) Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 5
Vervorming Score: 5
Chrom. abberratie Score: 5
Vignettering Score: 5
Lens flare Score: 5
AF-snelheid Score: 4
Na jaren fotografie met Canon 50D met efs lens 17-85 overgestapt op Canon 6D in combinatie met dit objectief. Prijs is aan de hoge kant maar deze combinatie van camera en objectief is de prijs meer dan waard. Ik heb altijd een hekel gehad aan fotograferen met flitslicht en deze combinatie kan heel veel aan zonder de flits te hoeven gebruiken. Alle foto’s die ik tot dusverre binnen gemaakt heb, heb ik zonder flits kunnen maken. Ik ben tot de keuze voor dit objectief gekomen op advies van de verkoper die goed meedacht om tot een verantwoorde keuze te komen. Ik had eigenlijk nooit gedacht aan het kopen van een objectief van een ander merk dan Canon.
Ik kan alleen maar zeggen: gouden tip van verkoper. Geld over voor extra objectief, de keuze moet ik nog maken.
Het objectief is wel zwaar maar dat went snel. Je hebt zeker kwaliteit in de hand. Foto’s goed scherp. Scherpstellen gaat snel. Kortom aanrader.

Heb jij ook een Tamron SP 24-70mm F2.8 Di VC USD G2 (Canon EF)?

Zeker een mooie lens, maar puur optisch gezien is de Canon toch nog wel een tandje beter als je de verschillende reviews mag geloven:

In the Canon vs. Tamron comparison at f/2.8, we see these two performing similarly in the center at the wider focal lengths. The Canon has a modest edge in the corners at these focal lengths. By 50mm, the Canon's performance becomes notably better and even includes the center of the frame. The difference in the corners is not as strong at 70mm, but the Canon is still noticeably sharper in the center.

Maar het grote nadeel van de Canon is dat die geen IS heeft, dus als je geen statief gebruikt dan zal deze Tamron vaak scherpere foto's schieten. Ik heb indertijd heel erg getwijfeld tussen de 24-70L F4 IS, 24-70L F2.8 II en deze Tamron. Ik ben voor de 24-70L F4 IS gegaan en geen spijt (vooral gewicht is wat fijner), maar ik ben erg benieuwd naar deze Tamron. Een f/2.8 is toch wel heel erg lekker en met IS heel verleidelijk...