Acer AL1711 (17", 16ms, D-sub) Review

AshDreelinck 22 januari 2006, 789 views

Acer AL1711 (17", 16ms, D-sub)

Pluspunten

• Goedkoop (lees: prijs/kwaliteit)
  • Zeer stevig
  • Mooie beeldweergave, veel menuopties

Minpunten

• De voet en schermrand zijn iets te dik
  • VGA-kabel hangt vast aan scherm (niet loskoppelbaar)

Toen ik het eerst de monitor in gebruik nam, zag ik bij het booten een nette heldere weergave, echter te scherp. Met behulp van het menu is dit echter in te stellen volgens verschillende standaarden (normaal, warm, koel) of via zelfgekozen waarden (RGB, contrast, helderheid). Enkele maanden later had ik wel de tegenvaller dat het scherm regelmatig een hangende pixel heeft. Eenmaal over het scherm wrijven en hij is weer weg. Vandaar ook mijn score voor de pixels. Ghosting is aanwezig bij deze monitor vanwege de 12ms die deze heeft als vernieuwingsfrequentie, maar deze is echter beperkt. Verder is dit een solide monitor die best een tikje kan verdragen, en die soliditeit is eveneens te merken aan de ietswat te grote voet en boord van de monitor. Qua prijs is deze evenwaardig aan zijn kwaliteit, welke zeer goed is, en dan ook een van de uitblinkers is in zijn prijsklasse.

Heb jij ook een Acer AL1711 (17", 16ms, D-sub)?

leuk verhaaltje, maar een beetje aan de korte kant ;)
tip voor de volgende survey: maak een duidelijke indeling, dus een soort hoofdstukjes, kopjes of deelonderwerpjes.