1 review

Bose Noise-Masking Sleepbuds (Wit) - Reviews

Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Bose Noise-Masking Sleepbuds (Wit) Review

Piet54321 3 december 2018, laatste update op 5 december 2018, 4.376 views Product gekocht

Bose Noise-Masking Sleepbuds (Wit)

De Bose sleepbuds zijn voor mij een uitkomst. Ik heb ze na veel twijfel gekocht, maar gelukking helpen ze echt.

Pluspunten

• Zitten zeer comfortabel, zonder irritaties.
  • Vallen niet uit.
  • Ze werken echt!
  • Zeer goede instructies etc van Bose.

Minpunten

• Prijzig.
  • Pairing met de telefoon gaat niet altijd meteen goed.
  • App kan beter.

Na lang twijfelen heb ik de dure sleepingbuds gekocht. Ik heb last van het gesnurk van mijn partner en ook van andere geluiden. Hierdoor sliep ik steeds slechter.

Gelukkig werken de sleepbuds cht!

De SB zijn heel klein en licht. Ze zitten comfortabel en vallen niet uit bij het slapen. Ze gaan niet echt in je oren, zoals bij gewone oortjes. Door kleine vleugeltjes blijven ze goed op je oren zitten en ze sluiten, ook zonder masking sound, geluiden van de omgeving wonderbaarlijk goed uit. Ik heb nooit gewone oortjes kunnen gebruiken omdat die bij mij altijd uitvielen of gingen irriteren. Bij deze oortjes heb ik daar geen last van. Bij mij paste de middenmaat meteen, maar je krijgt er ook een small en een large bij.

Tijdens het gebruik in de nacht is er geen werkende bluetooth verbinding nodig! Alle geluiden staan op de oortjes, en een eventueel ingestelde wektijd wordt op de SB geladen. Dit heeft als belangrijk voordeel dat je geen telefoon naast je bed nodig hebt in de nacht. Maar je kunt deze oortjes dus niet gebruiken om muziek te luisteren. Ook kun je er geen eigen geluiden opzetten.

Bose levert 10 noise masking sounds mee, en een relaxing sound. Onlangs was er een update waarbij er 10 relaxing sounds extra geleverd worden. Die kunnen via een traag proces op de oortjes gezet worden.

Volgens Bose zijn de noise masking sounds speciaal ontworpen om geluiden te maskeren. Ik gebruik de white noise, en dat werkt heel goed. Ik hoor mijn partner niet meer snurken etc. Er zijn ook nog stromende beekjes, watervallen, ritselende bladeren enzovoorts. Ik slaap gewoon de hele nacht. Voor mij was dat voorheen niet mogelijk.

Er is dus geen active noise cancelling aanwezig. Dat zou voor mij ook niet goed zijn, omdat dat na een tijd toch gaat irriteren door de druk op je trommelviezen

De oortjes hebben een accutijd van 16 uur en worden geleverd met een mooi doosje waarin ze opgeladen moeten worden. Dat doosje kan de oortjes 2x opladen en moet daarna via micro usb zelf opgeladen worden. Allemaal mooi uitgevoerd.

Zodra je de oortjes uit het doosje haalt, proberen ze te pairen met de app op je telefoon. Dat lukt niet altijd in 1 x.

Kortom, een geweldig knap product van Bose, heel goed uitgevoerd. Toch wel een kleine revolutie voor slechte slapers.
*Ook geschikt voor mensen die normaal geen oortjes verdragen, of die normaal oortjes verliezen.
*Geen constante bluetooth verbinding nodig, alleen bij het instellen.
*Echt alleen om te slapen. Niet om eigen muziek af te spelen.

Heb jij ook een Bose Noise-Masking Sleepbuds (Wit)?

Gaat het irriteren als je op n kant ligt? Dat je op het oortje ligt? Ik ben namelijk een zijslaper.
Ik ben een zijslaper en mij irriteert het helemaal niet. Wel is het zo dat het oortje aan de kant waarop je ligt iets meer aangedrukt wordt. daardoor klinkt het geluid aan die kant wat harder bij mij. Maar niet irritant, geluid niet en oortje zelf ook niet.

[Reactie gewijzigd door Piet54321 op 7 december 2018 13:16]

De informatie die we nodig hebben. Bedankt!
Dit zou ik ook graag willen weten.
Mooie review! Ik was aan het zoeken naar een mogelijkheid om in een vaak drukke kantoortuin-omgeving de externe prikkels (lawaai door bellende en onderling pratende collega's) wat te dempen. Nu heb ik een active noise cancelling over-ears (van Teufel, goed product overigens). Maar dan sluit je jezelf wel overduidelijk af van je collega's; ook doordat je met grote oordoppen zit geef je wel een signaal af. Ik zoek dus iets subtielers. je hebt het vast niet getest in een kantoortuin, maar denk je vanuit jouw ervaring dat dit daar ook zou kunnen werken?
De SB zijn erg klein en zeker veel minder opvallend dan over ears. Als je de dopjes in doet, is er meteen al een flinke reductie van het omgevings geluid. Als je vervolgens ook nog eens een van de noise masking sounds aanzet ben je echt in je eigen wereld. Dag collega's! Ikzelf zit elke dag in de trein met de bose quietconfort 35 ii en een white noise. Ik zou eigenlijk die dopjes eens in de trein moeten proberen. Nou maar hopen dat je niet in slaap valt in die kantoortuin. Ik denk dat je het zeker kan proberen.
Ik zou dan eens naar de qc30 kijken. Kan je eventueel ook muziek mee spelen. Enige mindere punt is de nekband maar die zorgt ervoor dat je hem iig niet verliest!

Heb hem zelf en erg blij mee.
Dank voor de review.
Wordt met noise masking bedoelt dat je wel een nder geluid op je oren hebt, en niet gewoon stilte? Lijkt me niet prettig om continu geluid in je horen te hebben (ook al is het dan continu, wat minder erg is dan onregelmatige geluiden van snurken, etc). Een optie voor volledige stilte is er niet begrijp ik uit je review, klopt dat?
Zelf heb ik special ontworpen 'normale' oordoppen, maar het probleem dat ik daarmee heb is dat ik ze f ver in mijn oren moet stoppen waardoor ik er last van krijg, f losser indoen, waardoor ze uitvallen. :?
Je hoft natuurlijk geen geluid af te spelen. Als je de dopjes zo in doet is er ook al een flinke reductie van geluid. Maar om daar nou 270 euro aan te spenderen.

De geluiden zijn speciaal voor dit product ontworpen. Ik gebruik de white noise en dat stoort mij niet bij het slapen. je kunt het volume subtiel instellen. Het geluid van de BS stoort mij in ieder geval veel minder dan het gesnurk van mijn partner etc.

Ik geef toe dat je de diepste slaap ervaart in complete stilte, maar dat is juist het probleem, die is er niet. Dit is 2nd best.

De dopjes gaan niet echt je oor in en storen mij helemaal niet. Ikzelf kan ook geen enkel dopje dat je oren ingaat verdragen.