Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail) Review

mindcre8r 8 april 2010, laatste update op 8 april 2010, 3.500 views

Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)

Pluspunten

• Stil tijdens het kijken van een Bluray Disk
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Blauwe Led op de voorkant verwerkt in de eject button

Media-foutgevoeligheid Score: 3
Media-compatibiliteit Score: 5
Leessnelheid Score: 4
In mijn HTPC ontbrak het nog aan een lezer van de nieuwe media bluray.
Ik had deze drive in de BBG van mei zien staan voor de HTPC en deze dan ook aangeschaft.

In de doos zit gelukkig ook een CD met Powerdvd 8, dat scheelt je dan weer een zoektocht en er zit een sata kabel bij, die sata kabel was ik blij mee want nu kon ik dir brede lelijke kabel verwijderen uit mijn HTPC.

Installatie onder Windows 7 heeft geen handmatige handelingen nodig, Windows 7 herkent hem direct.
Power DVD is ook zo geinstalleerd en testen maar.

Ik heb de drive even getest met een BD van de Bourne Ultimatum, en ik was erg aangenaam verrast, waar je vroeger met een dvd drive het apparaat hoorde gieren als een slijpschijf heb je dat met deze drive helemaal niet wanneer deze een BD leest.
Als je deze drive dus wilt gaan gebruiken voor het kijken van BD's dan is het een goede aanschaf, ga je op het apparaat zitten dan hoor je de drive uiteraard hij is niet fluisterstil, maar met gewonen omgevings geluiden is hij in mijn optiek niet te horen.

Een reguliere DVD of CD wordt wel op een veel hogere snelheid gelezen en dat is dan weer wel lawaaierig.

Mijn machine heeft de beschikking over een SSD en 4GB intern geheugen, playback van de video loopt perfect.

Wat wel hinderlijk gaat zijn voor mensen is de blauwe led in de eject button, deze is toch wel erg aanwezig, gelukkig zit die knop bij mijn HTPC verstopt achter een stalen eject button maar anders wordt je er wel dwaas van, bij elke leesactie gaat dat ledje knipperen.

Ook deze BDD heeft een regio select optie (5x), wellicht dat dat in de toekomst met een flash te verwijderen valt.

Heb jij ook een Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)?

Bij media foutgevoeligheid heb je 3 sterren aangegeven, dus je had problemen met bepaalde media? Welke media waren dat?
met bepaalde cd-roms met kopieerbeveiliging gaat het soms fout
heb een amd hd7970 die het makkelijk aan kan volgens mij moet het goed komen ga een review schrijven als ik mijn bluray speler binnen heb en ohja ik zoek nog een 3d tv / monitor :p
Haha, leuke review. Ik zeg altijd maar zo, als je de pc te veel geluid vind maken dan heb je je muziek niet hard genoeg aanstaan. :D
Kun je met deze bluray speler ook gewoon 3d bluray discs spelen ?
ik geloof van niet, maar zeken weten doe ik het niet, het heeft misschien meer te maken met je videokaart.
Speel nu call of duty mw 3 full 3d op mijn 40 inch samsung monitor. werkt hardstikke mooi alleen mijn hand oog coordinatie en mijn ogen hebben een update nodig want die beelden gaan toch nog wel iets te snel. :) mischien wordt het nu ook nog een keer tijd voor een andere vidoekaart heb nu 1x een hd7970 mischien nog een crossfire ?

Heb nu ook een bluray brander van pioneer en gister de eerste bluray 3d bekeken via mijn pc gebruik nu powerdvd en het werkt echt prima geen problemen gehad. Echt een aanrader ! zie inventaris voor gebruikte componenten.

eigenlijk past dit hier niet helemaal thuis als ik hem moet verplaatsen graag melden.

[Reactie gewijzigd door herwinkampjes op 10 april 2013 10:10]