Beyerdynamic DT 990 PRO (Grijs, Zwart)

Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Beyerdynamic DT 990 PRO (Grijs, Zwart) Review

Johnny12345Newbie 3 december 2018, laatste update op 8 december 2018, 552 views Product gekocht

Beyerdynamic DT 990 PRO (Grijs, Zwart)

Heb laatste paar weken rondgekeken voor een goede koptelefoon voor onder de 150E Uiteindelijk was ik aan het twijfelen tussen de audio technica ath-m40x, beyerdynamic dt 770 pro (80ohm) en de dt 990 pro (250ohm). Na lang wikken en wegen, ze in de winkel geprobeerd. Uiteindelijk voor de 990 gegaan.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Te gebruiken zonder dac/amp
  • Comfortabel
  • Stevige bouw

Minpunten

• Kabel is niet eraf te halen

Intro

Heb laatste paar weken rondgekeken voor een goede koptelefoon voor onder de 150E Uiteindelijk was ik aan het twijfelen tussen de audio technica ath-m40x, beyerdynamic dt 770 pro (80ohm) en de dt 990 pro (250ohm). Na lang wikken en wegen, ze in de winkel geprobeerd. Alle drie zaten comfortabel, echter vond ik het fijn dat de 990 open waren. Ze waren te koop voor E120 toen ik ze kocht.

Geluid

Geluid is merkbaar beter t.o.v. van mijn Sennheiser oortjes. In FPS games hoor ik de voetstappen zeer goed en weet ik waar ze lopen door de 990. Muziek is ook heel mooi (trap music, klassieke muziek).

Impedantie

Dacht eerst dat het geluid heel zacht zou zijn door de hoge impedantie. Dit bleek gelukkig niet zo te zijn (mening). Heb ze op mijn mobiel aangesloten in de winkel en ze waren op het 'perfecte' volume toen ik mijn volume op maximaal zette (natuurlijk gebruik ik ze niet voor mobiel gebruik). Hierdoor wist ik dat ik ze zou kunnen aandrijven met de (geïntegreerde) geluidskaart op mijn moederbord (moederbord: Asus Prime B350-Plus). Mobiel dat gebruikt was is de Xiaomi Mi a2 Lite. Nu thuis klopt het dus ook, kan de 990 makkelijk aandrijven met mijn geïntegreerde geluidskaart (heb volume tussen de 20-60% staan afhankelijk van wat ik afspeel).

Comfort

Ik kan ze urenlang dragen. Ik heb volgens mijn een normaal (niet extreem breed/smal) hoofd. Ze voelen heel licht aan en zijn nauwelijks merkbaar op je hoofd. De 'clamping force' van de 990 is niet te sterk, maar ook niet zo zwak dat ze eraf vallen. De hoofdband is lekker zacht en de velours kussentjes zijn hemels.

Gebruiksgemak

Enkele dingen om te vernoemen over de bouwkwaliteit: Goede afwerking, degelijk metalen frame met daarover heen (nep)leer. Er zit een spiraalkabel op, deze kabel zit vast aan de linker driver en is niet-verwijderbaar.

Ben er zeer tevreden over, enige mogelijke minpunt is dat de kabel niet-verwijderbaar is.

Heb jij ook een Beyerdynamic DT 990 PRO (Grijs, Zwart)?