1 review

Gigabyte GB-BLCE-4105

Specificaties (HT)PC barebone met Intel Celeron J4105 - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GB-BLCE-4105 Review

wij 1 december 2018, laatste update op 7 december 2018, 319 views Product gekocht

Gigabyte GB-BLCE-4105

Het is gelukt om zonder truukjes (behalve secure boot uitzetten in Bios) Debian te installeren en te booten. Ik heb het product voorzien van 16gb ram en 256gb ssd. Ik wil hier een home-server van maken op basis van proxmox en docker. Met name om te experimenteren en te leren.

Pluspunten

• Quad core processor
  • M.2 en 2.5" sata tegelijk mogelijk
  • Twee ram-sloten
  • Energieverbruik
  • Value for money
  • Uefi secure boot makkelijk uit te zetten.
  • Virtualisatie ondersteund door cpu
  • Mooi design en stevige indruk

Minpunten

• Uitbreidingsmogelijkheden voor opslag beperkt
  • CPU snelheid beperkt
  • Koeling met fan
  • Geen legacy bios

Proxmox begint al vorm te krijgen:

Draait al een paar dagen pi-hole en homeassistant. Er zijn nog meer dan genoeg resources over om verder uit te breiden met andere containers en vm's.

Heb jij ook een Gigabyte GB-BLCE-4105?