Google Nexus One (US) Grijs Review

sirWardNewbie 7 april 2010, laatste update op 7 april 2010, 868 views

Google Nexus One (US) Grijs

Pluspunten

• Stevig gebouwd, al enkele keren laten vellen en nog steeds krasvrij. Voelt stevig aan!Het scherm is uitstekend voor typwerk! Net dat beetje comfortabeler dan een HTC Hero of Legend.

Minpunten

• De prijs in de winkels op moment van schrijven ligt toch wel héél hoog (>200 euro duurder dan mijn volledige aankoopsom).Kleur van het toestel heeft in verschillende lichtomgevingen een paars/roze schijn..

Dit is mijn allereerste review dus vergeef me het niet naleven standaard regels :)

Ik heb het toestel aangekocht de eerste week na de release, ik heb dus kunnen genieten van een goedkope dollar. Het toestel heeft me inclusief verzenden via DHL express 425 euro (afgerond) gekost. De huidige winkelprijzen liggen daar pakken hoger bij. Dit is dan ook direct de reden waarom ik de prijs maar een voldoende geef.

Het kan veel goedkoper, nog steeds!

Het toestel is snel. Bouwkwaliteit isuitstekend. Zo heb ik nog geen enkele kras op het scherm, net zoals op mijn vorig toestel, ook een HTC (Hero). -> ik krijg het altijd voor elkaar om zo'n zaken te bekrassen.. Top!

De afwerking is minder. Zo is het bruin eigenlijk helemaal niet zo aantrekkelijk meer wanneer je er roze, paarse kleuren in terug gaat vinden. Dit is natuurlijk een estethische voorkeur.

Een gsmtoestel is me snel verveeld. Bij de Nexus one is dit anders. Dit is het eerste toestel die me écht kan blijven entertainen. Het scherm is net dat beetje groter om comfortabel te typen (in tegenstelling tot bvb een HTC Hero waar dit een minpunt voor me was).

Het toestel gaat vlot een dag mee, ik ben een flinke sms'er (lees: >100sms/dag) en gebruik intens mobiel internet via HSDPA. (Twitter, foto's uploaden, surfen,..)

Al bij al ben ik heel tevreden met het toestel. Alleen raad ik je aan het toestel zelf te importeren (via een proxy de bestelling bij google plaatsen en dan via (bvb Borderlinx) naar een UK address te shippen om vervolgens naar je thuisadres te verzenden. Het zal je in totaal minder kosten dan het toestel hier aan te komen. Let op: ik heb nooit taks betaald (België). Check de tarieven voor het invoeren van elektronisch materiaal!

Heb jij ook een Google Nexus One (US) Grijs?

Goede tip, dat scheelt inderdaad een hoop geld, ik ga hem ook zo proberen te bestellen.
Kan eindelijk me oude mobiel met Windows mobile het raam uitgegooid worden, nooit meer Windows op mijn telefoon, dat is 1 ding wat zeker is. :P
Aardige review, al is 'ie wat beknopt. Vind je de trackball handig? Heeft de trackball geen last van 'slippen'?
"ik ben een flinke sms'er (lees: >100sms/dag) " 8)7

Dit is een aardige eerste indruk maar ik heb het gevoel dat er veel meer over dit toestel te vertellen is.

[Reactie gewijzigd door Negakinu op 7 april 2010 13:49]

k ben ook aan het overwegen om een N1 te kopen, en hem dan te laten importeren vanuit de VS, alleen hoe zit het met garantie enzo? Heb je überhaupt garantie? En hoe kan ik 'em het beste laten importeren? Alvast bedankt.