Huawei MediaPad T3 10 WiFi (2GB ram, 16GB opslag) Grijs

Specificaties 9,6" • 1280x800 (WXGA) • 16GB • Android 7.0 - Bekijk alle specificaties

Huawei MediaPad T3 10 WiFi (2GB ram, 16GB opslag) Grijs Review

LucW2 28 november 2018, laatste update op 31 juli 2019, 734 views Product gekocht

Huawei MediaPad T3 10 WiFi (2GB ram, 16GB opslag) Grijs

Hoeveel 10 inch tablet gehalte krijg ik voor mijn geld, waar ik hem voor wil gebruiken.

Pluspunten

• 16 Gb interne opslag
  • 128 Gb SD opslag
  • 5 Ghz Wifi
  • Lange accu duur
  • prijs (€129)

Minpunten

• geen gevonden voor de prijs

Mijn review is gemaakt van hoe ik hem gebruik en voor welk doel. Ik ben geen nerd die zich verdiept in alle specs. Dus mijn voorkeur kan sterk afwijken, wat een ander er van vind. Ik ben een doorsnee gebruiker en gebruik hem om mee te nemen voor in de vrachtwagen tijdens pauze, wachturen en voor vakanties. Ik hou niet van spellen.

Mijn vorige 10 inch tablet was een Samsung Galaxy 10, die had geen externe opslag en de oude Android versie zorgde ervoor dat vele apps niet meer werkte, jammer dat Android de leeftijd van een tablet bepaald en niet onbeperkt kan worden vernieuwd, iets voor de EU om daar eens naar te kijken.

Deze Huawei was op moment van aanschaf (oktober 2018) heel goedkoop (€ 129,00) de prijzen schommelen want op dit moment (St Nicolaas en Kerst voor de deur, beïnvloed de prijzen blijkbaar) is deze alweer vele tientjes duurder.

Voor deze prijs moet geen topper verwachten, geen HD scherm en geen interne sim, Ik gebruik hem voor mijn vermaak als ik veroordeeld ben tot wachten in mijn werk als vrachtwagen chauffeur. Via een YouTube downloader add-on van Firefox download ik veel psytrance live sets in MP4 van festivals en daarin kom je toch nooit hoger dan 360p of uitzonderlijk 720p, dus waar heb je dan HD voor nodig? De Fia samenvattingen van F1 races verzamel ik ook, en veel Maarten van Rossum filmpjes dus er wordt veel mp4 afgespeeld. Ik gebruik de VLC app om de mp4 af te spelen en beeld is echt super helder, blokt niet en voor geen HD kwaliteit, heel erg scherp.
Tijdens het rijden gebruik ik het tablet ook als muziekbron via de aux ingang van de autoradio en laat dan de voeding ook inwerking.

Maar dit tablet wordt met de Magic Earth app ook gebruikt als navigatie. Alle kaarten van deze app (vele GB's) kan je in stukjes downloaden en geheel gratis en prima voor voetganger, fiets of auto te gebruiken omdat het off-line met GPS uitstekend werkt en veel detailering geeft.

Dus de SD opslag moet fors zijn, en met 128 Gb ondersteuning, helemaal perfect, heb nog geen kwart van de ruimte in gebruik. Waar mijn Samsung J7 (2016) in te kort schiet met voor een smartphone toch al groot scherm, is deze Huawei een dankbare toevoeging in Wifi gebruik binnenshuis. Verder ondersteunt deze 5 Ghz Wifi en mijn oudere Netgear 3700 had dat al, dus supersnel internet in huis, en wordt deze Huawei thuis ook vaak aangesloten aan de huis radio installatie met het aux stekkertje en pakt internetradio (DI.fm) app en hapert of blokt buffert niet tijdens het streamen.

Voor dit gebruik heb ik hem gekocht en de verwachtingen werden bovengemiddeld waargemaakt. Super tevreden!

Hierbij kocht ik nog een Smart Book Case Zwart en een SanDisk Ultra Micro SD Kaart 128 GB - UHS1 & A1.

Hij kan bluetooth hoofdtelefoon: Sony MDR-XB650T niet vinden

Heb jij ook een Huawei MediaPad T3 10 WiFi (2GB ram, 16GB opslag) Grijs?