Sony WH-1000XM3 (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WH-1000XM3 (Zwart) Review

Taart 27 november 2018, laatste update op 1 december 2018, 1.009 views Product gekocht

Sony WH-1000XM3 (Zwart)

Ik ben er blij mee.

Pluspunten

• Goed Bluetooth bereik
  • Handige functies in de app
  • Geen ruis

Minpunten

• Geluid goed maar niet het beste

Gekocht vanwege noise cancelling. Vergeleken met de bose qc 35 II, kon ik het verschil qua noise cancelling niet goed horen. Ook vond ik het geluid zonder instellingen aan te passen in de equalizer beter bij de Bose, maar dat zal persoonlijk zijn.

Gekozen voor de Sony omdat deze een veel beter bereik heeft met Bluetooth (als ik mijn telefoon/muziekbron ergens laat liggen en zelf door het huis loop, houdt de Sony de verbinding door meerdere verdiepingen heen. Ook heeft de Sony geen ruis. De bediening op het oor werkt prettig. De mogelijkheid om de anc aan te passen in de app heeft ook meerwaarde.

Inmiddels gebruikt op kantoor (goddelijke stilte!) in de supermarkt (hallelujah) thuis en op de fiets. Bellen gaat echt prima, ik was er bang voor door andere reviews, maar we kunnen elkaar luid en duidelijk verstaan. Ik heb ook even op de fiets gebeld, maar dan gaan de omgevingsgeluiden/windruis een rol spelen voor de ontvanger. Ik vind hem comfortabel en qua geluid vind ik hem nu ook prima.

Heb jij ook een Sony WH-1000XM3 (Zwart)?

Grappig, inderdaad persoonlijk blijkbaar. Mijn ervaring (beide geprobeerd) is dat de ANC van de Bose een soort vreemde druk op je oren geeft (staan bij luid concert, maar dan zonder het daadwerkelijke geluid te horen) en dat de ANC van de XM3 ook veel beter stemmen filtert. Geluidskwaliteit leek mij ook beter van de XM3, maar is waarschijnlijk nog een stuk beter bij bedrade koptelefoons in de prijsklasse (en goedkoper zelfs).