Razer Huntsman (Qwerty US, Zwart)

Specificaties Bedraad Qwerty met Optische switch toetsen - Bekijk alle specificaties

Razer Huntsman (Qwerty US, Zwart) Review

DylanSan 26 november 2018, laatste update op 27 november 2018, 260 views Product gekocht

Razer Huntsman (Qwerty US, Zwart)

Heel mooi minimalistisch toetsenbord met switches waar ik toch echt iets meer van verwacht had.

Pluspunten

• Optische switches
  • Minimalistisch
  • Bouwkwaliteit
  • Eye Candy

Minpunten

• De switches zijn scratchy
  • Erg luid
  • Razer Synapse is een must
  • Geen USB passthrough

Motivatie voor aankoop

Tot een paar dagen geleden typte ik op een Corsair Strafe met Cherry MX reds, dit nog steeds mijn favoriete switch, echter heb ik tot heden altijd problemen gehad met falende switches. Ik ben een fanatieke ritme gamer naast natuurlijk alle andere shooters ect, en zoals jij je vast wel kan voorstellen druk je niet alleen veel maar ook snel en hard op een enkele switch voor langere periodes. Iets met contactpunten die elkaar fysiek aanraken gaat dan gewoon erg snel stuk.
Toen Razer kwam met hun Opto-Mechanical keyswitch dacht ik van; "Wellicht is dit de oplossing voor mijn probleem!"
Dit is gedeeltelijk waar. In theorie moet de switch langer meegaan met het gebruik dat ik er op uitoefen echter moet een switch wel goed voelen en accuraat zijn met de feedback. hier komt later wat meer over.

Stijl

Het toetsenbord ziet er geweldig uit, het is minimalistisch en zoals eerder gezegd gewoon eyecandy. Met een metalen backplate en eindelijk een font die er niet "gamerish"er uitziet kan dit toetsenbord er erg professioneel er uit zien.
Het is een floating keycap design waarbij er geen randen zijn rond de switches zelf. IMO een plus want dat is veel makkelijker schoonmaken. Gelukkig zijn dit wel standaard keykaps met een Cherry MX compatible stem, dus andere keycaps is ook een mogelijkheid. De backlight is goed zichtbaar met minimale lichtbleed op de backplate, de brightness is makkelijk aan te passen met een FN toets. Natuurlijk heeft het ook RGB dat te besturen is via de Razer Synapse software.

Gevoel

Dit is waar de tot nu vrij positieve review iets minder gaat worden. De switches voelen niet heel lekker aan. Natuurlijk ben ik een lineare MX Red gewend, maar zelfd mijn oude Razer Black Widow met Razer green switches voelde beter. De click is erg luid bij elke keypress en de actuation en de click komen niet helemaal overeen. De downstroke click is wel precies met de actuation, maar terug naar boven is het een beetje een ander verhaal, ik kan de switch opnieuw actueten zonder de mechanische click als ik een gedeelte terug ga vlak voor de duidelijke click. Voor shooters is dit niet een probleem en voelt hij geweldig maar voor games waar je de keys moet spammen (ritme spellen of verschillende MMO's) is dit wel een stuk irritanter. Eerlijk gezegd kan ik niet wachten tot dat er een lineare versie van deze switch uitkomt en zal ik niet twijfelen om te wisselen.
Verder voelt het toetsenbord stevig aan, dit is uiteraard deels dankbaar aan de metalen backplate. de toetsen voelen goed in de vingers met een heel erg lichte concave op elke toets. Ook zijn de toetsen niet wiebelend, elke toets heet zijn eigen retentiearm.
Zoals ik al zei heeft elke switch een mechanische clicker, ik vind het heel jammer want dit voelt heel scratchy.

Raad ik dit toetsenbord aan? Ja en nee. Het is erg afhankelijk waarvoor je het zou gebruiken. Voor typisten en gamers die bepaalde toetsen moeten spammen zou ik het afraden. Voor mensen die gaan voor iets dat goed voelt voor shooters is het een heel goed product.

Heb jij ook een Razer Huntsman (Qwerty US, Zwart)?