Acronis True Image 2018 - Eenmalige aanschaf - 5 devices Review

LEX63 21 november 2018, laatste update op 5 mei 2019, 448 views Product gekocht

Acronis True Image 2018 - Eenmalige aanschaf - 5 devices

DIT PROGRAMMA WERKT ALLEEN MET NORMALE HARDDISK/SSD VOLUME. ONDERSTEUNT GEEN DYNAMISCHE PARTITIES.

Pluspunten

• Geen
  • Schijnd een goed programma te zijn

Minpunten

• Werkt niet met DYNAMISCHE partities.
  • Tot nu toe geen oplossing voor dynamische partie's probematiek.
  • Aangewezen op de verkoper als je een OEM versie hebt.

Systeemeisen Score: 4
Gebruiksvriendelijkheid Score: 5
Geüpdatet 20-04-2019

Acronis True Image 2018 schijnt een goed programma te zijn. Daarom heb ik het ook gekocht.

Vol verwachtingen ging ik aan de slag, tot me grote spijt werden mijn drives niet herkend Huh??????

Het programma schijnt niet met dynamische partities te werken alleen met standaard Windows volumes.

Eerst gaf ik onterecht GPT de schuld maar dat was dus niet de boosdoener dit was de dynamische partitie.

Acronis True Image is niet de enige software dat niet werkt met een dynamische partities er is meer software dat niet werkt met een dynamische partitie.

Ik vind de ondersteuning van Acronis slecht, je kunt niet even snel contact opnemen per email. Als je een OEM versie hebt dan verwijzen ze je door naar de verkoper van het product.

Het product is O.K. Ik ben niet enthousiast over de ondersteuning .

Heb jij ook een Acronis True Image 2018 - Eenmalige aanschaf - 5 devices?

Ik heb voor het clonen van mijn normale SSD (windows 10) naar de nieuwe M.2. NVMe SSD de freeware versie van Aomei gebruikt en dat werkte perfect.
Sorry aan iedereen dat ik net even uit de bocht vloog ben nogal woest dat een duur programma niet op een moderne notebook werkt, dat je afgescheept word met een forum als support.

Reactie op post luckyjan.

Bedankt voor je reactie.

Ik heb het gedownload ik ga het vanavond installeren en uitproberen.

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 21 november 2018 14:32]

Reactie niet gezien, maar maakt ook niet uit.
Snap inderdaad dat je woest bent als je iets koopt en het niet werkt, waarna je alleen maar een forum hebt als ondersteuning. :) Hoop dat ze het alsnog oppakken voor je.
De gratis versie van Macrium Reflect werkt ook prima. :)

[Reactie gewijzigd door Wildfire op 22 november 2018 00:04]

Wow, wat een heftige review. Ik denk overigens dat Acronis hier niet zo heel veel aan kan doen, maar dat het een driver/compatibility issue is. Wat ik ermee wil zeggen dat het niet veul beter zou gaan als je een pakketje van een ander merk had aangeschaft. Als dergelijke instellingen je onbekend zijn of niet aan te passen verwacht je denk ik iets teveel van de applicatie en zou ik mijn werkwijze aanpassen ipv 1 ster geven omdat ie toevallig met jouw mobo/chip/storage combinatie niet lekker werkt.

Zoals Rooieduivel aangeeft is het hem wel gelukt en klopt jouw stelling "KOOP DIT PROGRAMMA DUS NIET ALS U EEN M.2 NVMe SSD IN UW COMPUTER HEBT ZITTEN WAARVAN U EEN KLOON WILT MAKEN." dus niet helemaal. Ik ken de app en heb er heel veel verschillende disks/machines mee gekloond, waarvan de meesten toch met succes. Tip als je nog naar een oplossing zoekt: Koop een USB naar M.2 convertertje en draai de kloon vanaf een andere pc.
Hoi Bedankt voor de reactie.

Een dergelijk duur programma als Acronis True Image behoort gewoon te werken op elke gangbare Windows computer. Even googelen en je komt veel mensen tegen met hetzelfde probleem.

Waarom werkt een gratis programma Aomei Back-up wel?

Wat een prachtig gebruiksvriendelijk programma in het Nederlands, dat doet wat ervan word verwacht een kloon maken van mijn C: schijf en dat ook nog eens in een rap tempo 25 minuten. Bedankt luckyjan voor de gouden tip.

Even een M.2 SSD uit mijn notebook halen hmm dat gaat met mijn computer niet zo simpel, ik moet 14 schroefjes los draaien om de kap te kunnen verwijderen, geen simpel klepje. Bovendien heb ik Acronis ook gekocht om regelmatig een back-up te maken.

Ik heb een hekel als computergebruikers voor bug-fixing worden gebruikt, Microsoft komt hiermee de laatste tijd nogal negatief in het nieuws met Windows10. Te vaak komt niet goed geteste software op de markt wat ik een slechte zaak vind.

Na heel veel zoekwerk op Google heb ik toch een e-mailadres van de uitgever Acronis gevonden en een e-mail gestuurd hopelijk komen ze met een oplossing.

Lex

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 22 november 2018 18:01]

Graag gedaan. Ik gebruik het verder ook nog om regelmatig een backup te maken. Je kunt de backup later ook mounten naar een schijfletter om bijv. een enkel bestand terug te halen.
"de ahci naar IDE" dat wil je echt niet omdat dat ten koste gaat van je snelheid.
Als je er continu op draait ja, maar alleen voor het klonen is het toch ok?
luckyjan het programma werkt zeer goed vanmorgen een back-up gemaakt en dat ging ook kinderlijk eenvoudig. Ik heb spijt dat ik €99,- heb uitgegeven voor Acronis.

INSTELLINGEN IN DE BIOS VERANDEREN.

Ik heb enkele dagen geleden de BIOS met succes aangepast om te kunnen booten van een USB, deze setting was grijs kon dus niet worden veranderd.

Hieronder een YouTube waarin word uitgelegd hoe je de instellingen in de BIOS "WINDOWS10" kunt veranderen.

Letop gaan sleutelen in de bios is op eigen risico.

HIER DE LINK

Mogelijk kan anderen er mee helpen.

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 22 november 2018 21:34]

UPDATE.

DIT PROGRAMMA WERKT NIET ALLEEN MET MBR DISK VOLUME EN NIET MET GPT.

Dat is de uit komst van dagen lang zoeken naar een oplossing.
Ik ga niet voor een programma mijn hele computer omzetten naar MBR veel te veel werk.

Heb al een back-up kloon programma op het oog dat wel GPT ondersteund. Weer €59,-

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 28 november 2018 17:01]

Ik heb gewoon van een Samsung 960 Evo NVME drive een backup kunnen maken. Kon inderdaad niet van een Lenovo laptop een kopie maken, maar dat was geen NVME.