Acronis True Image 2018 - Eenmalige aanschaf - 5 devices Review

LEX63 21 november 2018, laatste update op 5 mei 2019, 447 views Product gekocht

Acronis True Image 2018 - Eenmalige aanschaf - 5 devices

DIT PROGRAMMA WERKT ALLEEN MET NORMALE HARDDISK/SSD VOLUME. ONDERSTEUNT GEEN DYNAMISCHE PARTITIES.

Pluspunten

• Geen
  • Schijnd een goed programma te zijn

Minpunten

• Werkt niet met DYNAMISCHE partities.
  • Tot nu toe geen oplossing voor dynamische partie's probematiek.
  • Aangewezen op de verkoper als je een OEM versie hebt.

Systeemeisen Score: 4
Gebruiksvriendelijkheid Score: 5
Geüpdatet 20-04-2019

Acronis True Image 2018 schijnt een goed programma te zijn. Daarom heb ik het ook gekocht.

Vol verwachtingen ging ik aan de slag, tot me grote spijt werden mijn drives niet herkend Huh??????

Het programma schijnt niet met dynamische partities te werken alleen met standaard Windows volumes.

Eerst gaf ik onterecht GPT de schuld maar dat was dus niet de boosdoener dit was de dynamische partitie.

Acronis True Image is niet de enige software dat niet werkt met een dynamische partities er is meer software dat niet werkt met een dynamische partitie.

Ik vind de ondersteuning van Acronis slecht, je kunt niet even snel contact opnemen per email. Als je een OEM versie hebt dan verwijzen ze je door naar de verkoper van het product.

Het product is O.K. Ik ben niet enthousiast over de ondersteuning .

Heb jij ook een Acronis True Image 2018 - Eenmalige aanschaf - 5 devices?

Reactie niet gezien, maar maakt ook niet uit.
Snap inderdaad dat je woest bent als je iets koopt en het niet werkt, waarna je alleen maar een forum hebt als ondersteuning. :) Hoop dat ze het alsnog oppakken voor je.
De gratis versie van Macrium Reflect werkt ook prima. :)

[Reactie gewijzigd door Wildfire op 22 november 2018 00:04]

Graag gedaan. Ik gebruik het verder ook nog om regelmatig een backup te maken. Je kunt de backup later ook mounten naar een schijfletter om bijv. een enkel bestand terug te halen.
Als je er continu op draait ja, maar alleen voor het klonen is het toch ok?
luckyjan het programma werkt zeer goed vanmorgen een back-up gemaakt en dat ging ook kinderlijk eenvoudig. Ik heb spijt dat ik €99,- heb uitgegeven voor Acronis.

INSTELLINGEN IN DE BIOS VERANDEREN.

Ik heb enkele dagen geleden de BIOS met succes aangepast om te kunnen booten van een USB, deze setting was grijs kon dus niet worden veranderd.

Hieronder een YouTube waarin word uitgelegd hoe je de instellingen in de BIOS "WINDOWS10" kunt veranderen.

Letop gaan sleutelen in de bios is op eigen risico.

HIER DE LINK

Mogelijk kan anderen er mee helpen.

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 22 november 2018 21:34]

UPDATE.

DIT PROGRAMMA WERKT NIET ALLEEN MET MBR DISK VOLUME EN NIET MET GPT.

Dat is de uit komst van dagen lang zoeken naar een oplossing.
Ik ga niet voor een programma mijn hele computer omzetten naar MBR veel te veel werk.

Heb al een back-up kloon programma op het oog dat wel GPT ondersteund. Weer €59,-

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 28 november 2018 17:01]