Sony Optiarc AD-5240S Zwart Review

Teus.shira 5 april 2010, laatste update op 5 april 2010, 644 views

Sony Optiarc AD-5240S Zwart

Pluspunten

• Snel, stil en SATA

Minpunten

• Nog niets opgevallen.

Media-foutgevoeligheid Score: 4
Media-compatibiliteit Score: 4
Schrijfsnelheid Score: 5
Leessnelheid Score: 5
Na ruim zes jaar trouwe dienst van mij vorige dvd-brander, ging dze alleen nog open door een klap op het front te geven. Deze Aopen DVD-1648 werd in november 2004 aangeraden in de best-buy van Tweakers.net.
Het was dan ook niet meer dan passend om de drive uit de best-buy van april 2010 te kopen. Een winkel in de buurt had wel een andere Sony drive op voorraad en specificaties leken erg op elkaar.
De drive doet prima zijn werk en is een duidelijke snellere en stillere drive dan de oude Aopen.

Wat echter het meeste opvalt is dat dit een SATA drive is. Ik heb de IDE controller van mijn moederbord kunnen uitschakelen en dit scheelt ruim vijf seconden opstarttijd. Dit is meer winst dan de Kingston SSDNow V+ heeft opgeleverd.

Al met al voor een klein bedrag een hele vooruitgang.

Heb jij ook een Sony Optiarc AD-5240S Zwart?

beetje karige review... ik had iets meer details verwacht. Ga bijvoorbeeld dieper in op wat je hebt beoordeeld. Waarom krijgt geluidsproductie een zeer goed en Featureset een goed? ik wil er wel iets meer van weten voordat ik overga op een koop.